Jääkiekon SM-liigaseura TPS ja pikajuoksulegenda Usain Bolt ovat viikon sisään osoittaneet, kuinka seuraajille suunnattua viestintää ei tulisi hoitaa.
Aloitetaan TPS:stä. Turkulaisseura kohahdutti viikko sitten uutisella vahvistuksistaan. Pudotuspeleihin yhtenä mestarisuosikeista valmistautuva TPS kiinnitti HPK:n jättäneen pistenikkarin Oula Palven, mutta toinen "vahvistus" paljastui lopulta yhteistyöksi olutmerkki Karjalan kanssa.
Seuran fanit eivät olleet mielissään kömpelöstä tempauksesta, ja Turun Sanomien mukaan mainoksesta tehdään viranomaistutkinta sen asiallisuuden selvittämiseksi.
Tiistaina oli Usain Boltin vuoro aiheuttaa hämmennystä kannattajissaan. Päivää aiemmin mainostettu sopimus jalkapalloseuran kanssa tarkoittikin osallistumista hyväntekeväisyysotteluun.
Oli selvää, ettei Bolt ollut tehnyt sopimusta Manchester Unitedin tai Dortmundin kanssa, mutta asian olisi voinut hoitaa niin paljon tyylikkäämminkin. Osallistuminen hyväntekeväisuusotteluun on jalo asia. Boltin tasoisen tähden ei tarvitsisi lähteä tällaisiin vedätyksiin lisähuomion toivossa.
Ilmeisesti TPS:n seurajohto ja Bolt tuntevat saman vanhan sanonnan: ei ole olemassa huonoa julkisuutta. Ainakin TPS:n toimistolla noudatetaan tätä ohjenuoraa.
– Ei tämä ollut mikään vahinko. Tämä meni odotetulla tavalla ja aiheutti sen reaktion, jonka me tiesimme tulevan, TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola kommentoi kohua TS:lle.
Jäämme odottamaan "lisävahvistuksia ja jatkosopimuksia".
tps ja bolt