TPS:n erikoinen oluthankintamainos on päätynyt viranomaistutkinnan alle, kertoo Turun Sanomat. Lounais-Suomen aluehallintovirasto selvittää TPS:n alkoholimainoksen asiallisuutta.
Keskiviikkona TPS tiedotti kahdesta hankinnasta sosiaalisessa mediassa. Ensimmäinen näistä oli HPK:n kanssa sopimuksen purkanut Oula Palve. Toinen oli puolestaan olutmerkin Karjalan kanssa tehty kannattajatölkki.
Jälkimmäisenä mainittu ”toinen vahvistus” aiheutti kovan palautetulvan TPS:n suuntaan. Idea lytättiin muun muassa TPS:n omien fanien puolelta.
– Tällainen mainostaminen menee harmaalle alueelle, Lounais-Suomen aluehallintoviraston alkoholiylitarkastaja Heikki Mäki kertoi Turun Sanomille.
Mäen mukaan TPS:n mainoksen kohdalla pohditaan sitä, aiheuttaako se myönteisen mielikuvan alkoholista. Mäen mukaan on mahdollista, että mainos on hyvän tavan vastainen.
TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola kommentoi mainoksen aiheuttaneen juuri sellaisen reaktion, kuten se oli ajateltu saavuttavan.
– Ei tämä ollut mikään vahinko. Tämä meni odotetulla tavalla ja aiheutti sen reaktion, jonka me tiesimme tulevan, Eskola totesi.
Turun Sanomien alkuperäinen juttu löytyy täältä (maksumuurin takana).