Koronavilkku on voittanut parhaan käyttökokemuksen palkintokategorian ja saanut kunniamaininnan parhaasta mobiilisovelluksesta Suomen suurimmassa digitaalisen median kilpailussa Grand Onessa, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kertoo.
”Yksinkertainen kokemus, jossa on osattu keskittyä olennaiseen. Tehty uskomattoman nopealla aikataululla kaikki haasteet huomioiden. Hoitaa työnsä hyvin ja latausmäärät kertovat luottamuksesta palvelua kohtaan, joka on tässä tapauksessa tärkein onnistumisen edellytys. Erottautuu tuloksilla edukseen,” kuuluivat palkintoperusteet Paras käyttökokemus -kategorian voitossa.
Koronavilkku otettiin käyttöön 31. elokuuta. Sovelluksen kehittämisestä järjestetyn julkisen kilpailutuksen oli kesäkuun lopulla voittanut Solita.
Sovelluksen tavoitteena oli saada se ladatuksi miljoonaan laitteeseen ensimmäisen käyttökuukauden aikana. Tavoite täyttyi alle vuorokaudessa. Nyt Koronavilkkua käyttää yli 2,3 miljoonaa henkilöä. Sovelluksen kautta on tehty yli 40 000 oirearviota altistumisilmoituksen jälkeen.