Viime kaudella F1-sarjan heikoimman voimayksikön valmistanut Ferrari uskoo olevansa tehojen puolesta taas kilpailijoidensa tasolla, mutta SF21-auton kilpailuvauhti herättää kysymyksiä.
LUE MYÖS: Paljastiko Kimi Räikkönen Ferrarin heikkouden? – "Tämä ei ole hyvä merkki"
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen ja Valtteri Bottas urakoivat hurjan aamupäivän – Bottaksella syytä makeaan virneeseen: "Saattaa olla jotain melko merkittävää"
Tallipäällikkö Mattia Binotto sanoi sunnuntaina lounastauolla järjestetyssä lehdistötilaisuudessa, että uuden Ferrarin suoranopeus on kelvollisella tasolla.
– Tilanne ei ole niin huono kuin viime vuonna. Tiedämme, että kyse ei ole vain moottoritehoista vaan myös auton ilmanvastuksesta. Olemme tehneet näihin molempiin parannuksia kohentaaksemme suoravauhtiamme. Nyt tuntuu, ettei se ole enää ongelma, Binotto sanoi Autosportin mukaan.
Aamupäivän pitkät kisavedot nostivat kuitenkin ilmaan kysymysmerkkejä uuden Ferrarin suorituskyvystä raskaalla bensakuormalla. Auto Motor und Sport nosti esiin, että asiakastalli Alfa Romeon Kimi Räikkönen ajoi käytännössä samaa vauhtia Charles Leclercin kanssa.
Kun saksalaislehti kysyi tästä Binottolta, sveitsiläis-italialainen ei ollut järin innokas keskustelemaan aiheesta.
– En halua kuulla tätä kysymystä, Binotto sanoi.
Kysymys kuitenkin esitettiin, ja Binotton oli vastattava siihen. Hänen mukaansa kisasimulaatioiden vertailu on turhaa, koska olosuhteet ovat erilaiset.
Vastaus kuitenkin ontuu pahasti, sillä Leclerc ja Räikkönen aloittivat kisasimulaationsa 15 sekunnin välein ja saivat ne valmiiksi käytännössä täysin samanaikaisesti. Räikkönen ajoi 56 kierroksesta koostuneen kisasimulaation viimeiset 20 kierrosta aivan Leclercin perässä.