Laajentuneet aukioloajat, hintojen alennukset ja vaatteiden valikoiman lisääminen kasvattivat S-ryhmän myyntiä viime vuonna, yhtiö kertoo tiedotteessa.
S-ryhmän veroton vähittäismyynti kasvoi kaksi prosenttia verrattuna vuoteen 2015.
Sekä päivittäistavarakaupan että käyttötavarakaupan myynti kasvoi Suomessa vajaat neljä prosenttia.
Viime vuosi piristi myös ruoan verkkokauppaa.
– Verkkokaupan myynti kasvoi noin 45 prosenttia edellisvuodesta. Vaikka myyntimäärä on vielä melko vähäinen, suunta on oikea ja strategiamme mukainen, sanoo SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.
Kauppojen aukioloajan vapauttaminen viime vuoden alussa vei pienemmiltä kaupoilta niiden kilpailuedun. Muutos on vaikuttanut myös S-ryhmän pienmyymälöiden myyntimääriin, mutta niiden tilanne on Heikkilän mukaan kokonaisuutena yhä varsin hyvä.
S-ryhmän viime vuoden tulos julkaistaan helmikuun 10. päivänä.