Leijonien viimeinen MM-alkulohkon ottelu Venäjää vastaan tarjosi tiistai-iltana jännitysnäytelmän, joka keräsi parhaimmillaan ottelun toisessa erässä 1,6 miljoonaa suomalaista tv:n ääreen. MTV3 ja MTV Sport 1 -kanavien koko ottelun yhteenlaskettu keskikatsojamäärä nousi yli 1,4 miljoonaan.
Huippujännittävä ottelu ratkesi 3-2 Suomen hyväksi vasta voittolaukauskilpailussa. Leijonat ottivat B-lohkon kakkospaikan ja matkaavat Prahaan, jossa Suomi kohtaa puolivälierässä Tshekin torstaina 14.5. klo 21.15 alkavassa ottelussa. Ottelun selostaa Antero Mertaranta.
Ilmiömäistä maalivahtipeliä ja tunteita kuohuttavaa tuomarointia tarjonnut Suomi–Venäjä-ottelu esitettiin suorana sekä vapaasti katsottavalla MTV3:lla että maksullisella MTV Sport 1 -kanavalla. Ottelun keskikatsojamäärä MTV3 ja MTV Sport 1 -kanavilla yhteensä oli yli 1,4 miljoonaa. Parhaan vartin aikana (klo 22.15–22.30) keskikatsojamäärä nousi yli 1,6 miljoonaan.
Kaikkien alkusarjan otteluiden keskikatsojamäärä MTV3 ja MTV Sport 1 -kanavalla on tänä vuonna lähes 1,3 miljoonaa, mikä on 14% enemmän kuin vuoden 2014 MM-kisoissa, jossa alkusarjassa päästiin 1,1 miljoonan keskikatsojamäärään.
Kaikkiaan Leijona-pelit ovat tavoittaneet alkuerien aikana 3,9 miljoonaa suomalaista.*
Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, AdEdge, yliyönluvut
* = tavoittavuus, vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua
Myös MTV Katsomon kisalähetyksillä huippuluvut
MTV Katsomossa kisalähetyksiä voi seurata ilmaisen MTV3-suoratoistokanavan lisäksi Katsomon MTV Total Sport -pakettiin kuuluvilta suoratoistokanavilta (MTV Max, MTV Sport 1 ja MTV Sport 2) tai ottelu kerrallaan maksullisena pistelähetyksenä. Kokonaisuudessaan Suomi–Venäjä-ottelua katsoi parhaimmillaan MTV Katsomon kautta yli 50 000 tilaajaa.
MM-kisaennätyksiä MTV.fi:ssä ja sosiaalisessa mediassa
MTV.fi:n kattavilla MM-kisasivuilla on käynyt tämän viikon aikana ennätyksellinen määrä jääkiekon MM-kisoista ja Leijona-peleistä kiinnostuneita. Vaikka kisaviikko ei ole vielä puolivälissä, on sivuilla käynyt jo huimat 550 000 selainta. Mobiilipalveluiden käyttö sisältöjen kuluttamisessa on lisääntynyt räjähdysmäisesti: jo lähes puolet kävijöistä on löytänyt urheilusisällöt käyttäen kännyköitä ja tabletteja (m.mtv.fi tai MTV Uutiset -applikaatio).
Myös sosiaalisessa mediassa on ollut vilkasta: eilen Leijonien pelin aikana viestien määrä teki näiden MM-kisojen ennätyksen.Tiistain aikana #mmkisat -hastagilla twiitattiin yli 19 000 kertaa. Avauserän lopussa Leo Komarovin rangaistus kirvoitti suomalaiset kiekkofanit osallistumaan keskusteluun parhaimmillaan 460 twiitin minuuttivauhdilla.
Keskustelu on käynyt aktiivisena myös MTV:n suosituissa somepalveluissa. MTV Jääkiekon Facebook-sivu on tavoittanut viikossa jo 1,3 miljoonaa Facebook-käyttäjää.
Tv-lähetykset