Suomalaiset ovat ottaneet tänä syksynä startanneen Love Island Suomi -ohjelman lämmöllä vastaan.
Love Island Suomi on hypännyt suoraan tv-ohjelmien raskaaseen sarjaan nyt käynnissä olevalla, ensimmäisellä kaudella. Online-katselussa rakkausreality on noussut peräti Salatut elämät -sarjan rinnalle.
Miljoonia käynnistyksiä Katsomossa
Love Island Suomi on kolmen ensimmäisen viikon aikana saanut MTV Katsomossa jo 2,25 miljoonaa käynnistystä ja ohjelman ovat löytäneet erityisesti nuoret katsojat. Love Island Suomi -ohjelmassa korostuu erityisesti online-katselu. Esimerkiksi 15–24-vuotiaiden naisten katselusta puolet on eri päätelaitteilla MTV Katsomon tai C Moren kautta tapahtuvaa.
Kuutena päivänä viikossa esitettävässä ohjelmassa katsojat pääsevät vaikuttamaan tapahtumiin applikaation avulla. Kaiken kaikkiaan Love Island Suomi on koukuttava ilmiö. Applikaatiota on ladattu 15.10. mennessä yli 80 000 kertaa. Suomiversion imussa Love Island UK on noussut Katsomossa kolmanneksi katsotuimmaksi ohjelmaksi.
Vaikka Love Island Suomi on kiilannut Salatut elämät -sarjan online-katselun rinnalle, pitää kestosuosikki kirkkaasti ykkössijaa MTV3:n ja MTV Katsomon yhteenlasketussa katselussa. Tämän lisäksi sarjan suosio kasvaa kohisten myös C More -palvelussa, jossa koko viikon jaksot on katsottavissa ennakkoon.
Lähde: Adobe Analytics 25.-11.10.2018 ja Finnpanel TotalTV-raportointi, eri esityskerrat tv:ssä ja katselu Katsomossa ja C Moressa yhteensä.