Luksusmerkki Balenciaga on julkaissut uuden laukun kevääksi 2022, mutta se on herättänyt erikoisia mielleyhtymiä.
Luksusmerkki Balenciaga on tullut jo suorastaan tutuksi erikoisia mielleyhtymiä aiheuttavista vaatteista ja asusteistaan. Muistatko esimerkiksi syysmalliston "huomiotakin", auton mattoa muistuttavan hameen tai Ikean sinistä kassia muistuttavan laukun?
Nyt muotitalo hämmentää jälleen, tällä kertaa uudella kevään 2022 kokoelmaan kuuluvalla laukullaan, joka saattaa tuoda mieleen kaukana luksuksesta olevan kassin.
Uutuuslaukulle naureskellaan sosiaalisessa mediassa. Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Yrityksen nettisivuilla miehille suunnatulle The Monday Shopper Bagille määritellään hinnaksi noin tuhat euroa, vaikka monen mielestä se näyttää aivan brittiläisen kauppaketju Tescon 20 pennin muovipussilta. Laukun yhdennäköisyydestä muovikassin kanssa kirjoittavat muun muassa Indy100 sekä Metro.
Vasikannahkaisen laukun valkoisen pohjan siniset raidat ja punainen Balenciagan logo muistuttavat tosiaan erehdyttävästi Tescon ostoskassin vanhaa designia. Independentin mukaan kauppaketju on jo muuttanut designiaan ja kannustaa nykyään asiakkaitaan käyttämään kestokasseja.
Luksusmerkin laukun valkoisen pohjan siniset raidat ja punainen Balenciagan logo muistuttavat erehdyttävästi Tescon ostoskassin vanhaa designia. Kuvan ostoskassit vuodelta 2011.Shutterstock
Balenciaga ei toisaalta ole ainoa luksusmerkki, joka on hämmentänyt luksusta henkimättömillä tuotteillaan. Esimerkiksi Gucci on kohahduttanut lisäämällä valikoimaansa valmiiksi likaiset farkkuhaalarit, joiden hintalappu on yli tuhat euroa. Sitä ennen muotitalo ihmetytti 690 euron likaisilla kengillään. Sittemmin myyntiin tulleet sukkahousut silmäpakoineen vain jatkoivat luksusbrändin erikoista linjaa.
Balenciaga herätti hämmennystä myös yhteistyöllään Crocsien kanssa:
2:19Balenciaga pilasi maailman käytännöllisimmät kengät ja myi ilmestystä kovaan hintaan.
Myös Louis Vuittonin järjettömän kallis lentokonelaukku on herättänyt huomiota:
2:18
Lue myös: Muotibrändi toi 2000-luvun kenties vihatuimman trendin takaisin: "Takamuksen peittäminen ei enää ole pakollista"
Lue myös: Nuori esitteli videollaan "iPod-hiuskoristeen" – tämä saa sinut tuntemaan olosi todella antiikkiseksi: "Kuinka triggeröidä kokonainen sukupolvi..."
Lähteet: Indy100, Metro, Independent