Kulukuri ja kustannussäästöt paransivat Marimekon tulosta.
Marimekon liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä kasvoi viime vuonna 6,3 miljoonaan toissavuoden 1,4 miljoonasta eurosta. Liikevaihto pysyi 94 miljoonassa eurossa.
Tulosta paransivat viime ja edellisenä vuonna toteutetut toimintojen uudelleenjärjestelyt ja kustannussäästöt Suomessa ja Yhdysvalloissa, kertaluonteiset kampanjat Suomessa ja kasvaneet lisenssituotot.
Liiketulosta rasittivat vuoden viimeisellä neljänneksellä tehdyt 1,5 miljoonan euron arvonalennukset Beverly Hillsin, Bostonin ja Oslon myymälöissä.
Tänä vuonna Marimekko arvioi konsernin liikevaihdon pysyvän viime vuoden tasolla tai laskevan. Yhtiö arvioi liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä laskevan tänä vuonna viime vuoteen verrattuna.
– Kansainvälisen laajentumisemme pääpaino on edelleen Aasiassa. Japanissa myyntiodotuksemme ovat aiempia vuosia varovaisemmat johtuen heikosta jenistä ja viime keväänä voimaan tulleesta myyntiveron korotuksesta, Toimitusjohtaja Mika Ihamuotila sanoo tiedotteessa.