Kotimaan tukkumyyntiä kasvattivat erityisesti kertaluoteiset kampanjatoimitukset
Vaate- ja designyhtiö Marimekon liikevaihto kasvoi vuoden toisella neljänneksellä kahdeksan prosenttia vuoden takaisesta.
Liikevaihto oli nyt vajaat 44 miljoonaa euroa.
Yrityksen mukaan liikevaihtoa nostivat erityisesti tukkumyynnin kasvu Suomessa ja Skandinaviassa sekä vähittäismyynnin kasvu Suomessa.
Kotimaan tukkumyyntiä kasvattivat erityisesti kertaluoteiset kampanjatoimitukset.
Vähittäismyynnin kerrotaan kasvaneen kaikilla markkina-alueilla.
Marimekon vertailukelpoinen liikevoitto sen sijaan laski huhti-kesäkuussa hieman vuoden takaisesta ja oli 6,4 miljoonaa euroa.
Taustalla kerrotaan olevan korkeammat kiinteät kustannukset ja suhteellinen myyntikatteen heikentyminen.
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskon mukaan kiinteitä kustannuksia kasvattivat esimerkiksi panostukset brändimarkkinointiin Unikko-kuvion 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi.