Marimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liikevoitto parani 24 prosenttia ja oli 7,8 miljoonaa euroa.
Marimekon mukaan liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla. Kasvua toivat etenkin vähittäis- ja tukkumyynti Suomessa sekä vertailukautta suuremmat lisenssituotot ja tukkumyynti Aasian ja Tyynenmeren alueilla.
Tulosta paransi myynnin kasvu, vaikka myyntiä heikensivät korkeammat kiinteät kulut.
Lue myös: Suomi mainittu! Yhdysvaltalaistoimittajalla päällä Marimekkoa – poliittinen kannanotto?
Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen.
Marimekko-konsernin liikevaihdon arvioidaan tänä vuonna olevan edellisvuotista korkeampi ja myös vertailukelpoisen liikevoiton ennakoidaan olevan edellisvuotista korkeampi, arviolta noin 17 miljoonaa euroa.