Marimekon liikevaihto kasvoi 15 prosenttia – vetureina kotimainen myynti ja suuremmat lisenssituotot Aasiasta

Marimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liikevoitto parani 24 prosenttia ja oli 7,8 miljoonaa euroa.

Marimekon mukaan liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla. Kasvua toivat etenkin vähittäis- ja tukkumyynti Suomessa sekä vertailukautta suuremmat lisenssituotot ja tukkumyynti Aasian ja Tyynenmeren alueilla.

Tulosta paransi myynnin kasvu, vaikka myyntiä heikensivät korkeammat kiinteät kulut.

Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen.

Marimekko-konsernin liikevaihdon arvioidaan tänä vuonna olevan edellisvuotista korkeampi ja myös vertailukelpoisen liikevoiton ennakoidaan olevan edellisvuotista korkeampi, arviolta noin 17 miljoonaa euroa.

Lue myös:

    Uusimmat