Maskun Kalustetalolle 300 000 euron maksu harhaanjohtavasta markkinoinnista

Markkinaoikeus on määrännyt Maskun Kalustetalon maksamaan valtiolle seuraamusmaksuna 300 000 euroa harhaanjohtavasta markkinoinnista.

Kuluttaja-asiamies esitti viime vuoden heinäkuussa Maskulle miljoonan euron seuraamusmaksua harhaanjohtavasta alennusmarkkinoinnista. Kuluttaja-asiamiehen selvityksen perusteella Maskun Kalustetalo johtaa markkinoinnissaan kuluttajia harhaan.

– Yritys luo kuluttajille kalusteiden markkinoinnissa mielikuvia suurista alennuksista käyttämällä myyntihinnan yhteydessä vertailuhintoja, alennusprosentteja tai muita alennuksiin viittaavia ilmaisuja, jotka eivät anna totuudenmukaista kuvaa Maskun Kalustetalon todellisesta hintatasosta, Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) tiedotteessa sanottiin.

Kalustetalo esitti markkinaoikeudessa KKV:n vaatimusten hylkäämistä, sillä perusteella, että yrityksen mukaan sen markkinointi ei ole esitettyjen syytteiden mukaista.

– Otamme markkinaoikeuden päätöksen vastaan kuitenkin osittain pettyneinä, sillä olemme pyrkineet varmistamaan, että markkinointimme noudattaa lakia, annettuja linjauksia ja ohjeistuksia. Masku on myös ollut halukas yhteistyöhön kuluttaja-asiamiehen kanssa, pyytänyt lisäohjeistuksia ja ollut koko ajan valmis tarkastelemaan markkinointikäytäntöjään, Maskun Kalustetalon toimitusjohtaja Hanna Kuronen sanoi keskiviikkona julkaistussa tiedotteessa.

Lue myös:

    Uusimmat