F1-sarjassa kilpailevan McLaren-tallin toimitusjohtaja Ron Dennis kertoo ajautuneensa kuluneella kaudella erimielisyyksiin tallia sponsoroineen TAG Heuerin johtajan kanssa.
Kellovalmistaja TAG Heuer toimi 30 vuotta McLarenin yhteistyökumppanina, mutta tulevalla kaudella merkki koristaa Red Bull -tallin autoja. Dennis antaa ymmärtää, ettei yhteistyön päättäminen tapahtunut kaikilta osin hyvässä hengessä.
- Sanotaan niin, että historia välillämme kiristyi ja kiristyi. Nykyinen toimitusjohtaja (Jean-Claude Biver) ja minä olimme olennaisesti eri mieltä joistakin asioista. En jakanut hänen radikaalia lähestymistapaansa markkinointiin, minkä katsoin olevan sopimaton meidän brändillemme, Dennis kommentoi Autosportin mukaan.
- Monte Carlossa oli eräs tietty hetki, jota en tuntenut erityisen positiiviseksi, Dennis lisäsi.
TAG Heuerin ohella McLaren on menettänyt viime vuosina muitakin merkittäviä sponsoreitaan. Yhteistyönsä tallin kanssa ovat päättäneet niin Hugo Boss kuin Vodafonekin. Kumppanuus moottoritoimittaja Hondan kanssa on myös alkanut takkuisasti, mutta Dennis vakuuttaa McLarenin talouden olevan takaiskuista huolimatta vakaalla pohjalla.
- Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, että tilanne formula ykkösissä ja urheilun sponsoroinnissa ylipäätään on haastava. Olen varsin optimistinen käymistämme neuvotteluista, mutta nyt on parempi odottaa ja katsoa, miten aloitamme ensi kauden. En menetä tämän takia yöuniani. Olemme taloudellisesti erittäin vahvoja, Dennis vakuutti.