McLaren-tallin uusi toimitusjohtaja Zak Brown kertoo tallilla olevan nykyisen taloustilanteen vallitessa kosolti vaikeuksia löytää itselleen uutta pääsponsoria.
Tallin pitkäaikaisen johtajan Ron Dennisin korvannut Brown aloittaa työnsä McLarenilla tässä kuussa. Dennis kommentoi viime vuonna pääsponsorien ajan F1-sarjassa olevan menneisyyttä, mutta Brown kertoo yhden tärkeimmistä tehtävistään olevan juuri uuden pääsponsorin etsiminen.
- Olemme nyt kaikki vaikeassa toimintaympäristössä. Red Bullilla oli pääsponsori, mutta ei ole enää. He ovat se itse. Ferrari toimii tilanteessa hieman eri tavalla, ja Mercedes on ollut tarpeeksi onnekas saadessan pitää yhteistyökumppaninsa (Petronas) jo jonkin aikaa, Brown kertoi.
McLarenin yhteistyö entisen pääsponsorinsa Vodafonen kanssa päättyi kauden 2013 lopussa. Sen jälkeen brittitallin autoissa ei ole nähty uuden pääsponsorin logoja.
- Maailmalla joutuu nyt kamppailemaan vastatuuleen – oli kyse sitten Brexitistä tai Yhdysvaltojen presidentivaaleista – toimintaympäristö on vaikea. Sponsorointi ei ole halpaa, mutta sillä on arvoa ja kansainvälistä näkyvyyttä. Kun siinä onnistuu, niin rahat on sijoitettu hyvin.
- En ole ollut sisäpiirissä, joten en osaa sanoa, miten monta täpärästi hukattua mahdollisuutta meillä on ollut. Pari hyvää tilaisuutta on ollut tarjolla, mutta tilanne on todella vaikea, eikä minulla ei ole taikasauvaa. En kuvittele, että pääsponsorin hankkiminen kaudelle 2018 olisi helppo tehtävä, Brown jatkoi.
Lähde: F1i.com