Kimi Räikkösellä ei ollut tietoa kierrosmäärästä, kun hän valmistautui Malesian F1-kisaan vuonna 2003. Kyseinen kisa päättyi hänen uransa ensimmäiseen voittoon.
Kaudeksi 2002 Räikkösen auton mekaanikoksi noussut ja myöhemmin päämekaanikkona työskennellyt Marc Priestley kertoo kirjassaan The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane lukuisia tarinoita Räikkösestä.
Räikkönen oli kauden 2003 avauskisassa kolmas ja tallikaveri David Coulthard oli voittanut kisan, joten McLaren lähti Malesiaan isoin odotuksin. Priestley veti Räikkösen vyöt kiinni lähtöruudukossa ja hänestä tippui hikeä suomalaisen päälle. Räikkönen kommentoi asiaa vitsillä, ja Priestley tajusi, että kuljettaja on rennon valmis kisaan.
Kun Priestley oli poistumassa ruudukosta, eli juuri ennen lämmittelykierrosta, Räikkönen kysyi, että montako kierrosta kisa kestää.
– "Öööh, no 56, mutta eikö sinun pitäisi jo tietää se?", minä vastasin ja varmistin, etten ole jonkin pilan kohteena. Myöhemmin ilmeni, että Kimillä ei ollut hajuakaan siitä, kauanko hänen pitäisi ajaa ja että tämä olisi myös yleistä. Se ei ollut mikään vitsi, Priestley muistelee kirjassa.
Seitsemännestä ruudusta startannut Räikkönen nousi 19. kierroksella kisan kärkeen ja lähti ajamaan hurjalla hyökkäyksellä kohti uransa avausvoittoa. Coulthard oli keskeyttänyt ja McLarenin moottorissa oli paljon riskejä. Tallin väki oli kuin tulisilla hiilillä, kun he jännittivät kestääkö auto maaliin saakka.
Tallin johto halusi Räikkösen hidastavan, sillä hänellä oli yli 30 sekunnin johto, eikä jäljellä ollut montaa kierrosta. Varikolla jouduttiin kuitenkin toteamaan, ettei hitaasti ajaminen sovi Räikköselle, vaan hän ajoi toinen toistaan nopeampia kierrosaikoja. Johto oli lähes 40 sekuntia, kun jäljellä oli pari kierrosta.
Priestley muistaa, että johtava insinööri Steve Hallam – lempinimeltään Pastori – oli kiukkuinen. Pastori ilmoitti Räikköselle, että johto on 40 sekuntia ja hänen täytyy nyt hidastaa ja tuoda auto maaliin. Radion toisessa päässä oli hiljaista.
– Taas meni puoli kierrosta. "Kimi, olen nyt tosissani, sinun todellakin pitää hidastaa, hellittää moottoriasetuksia ratis.." Radio räjähti yhtäkkiä henkiin: "Lopettakaa nyt puhuminen, minä tiedän mitä v**** teen!", Priestley muistelee.
Vastaavanlainen lausahdus tuli perheystävällisenä versiona ilmoille vuonna 2012, kun Räikkönen voitti Abu Dhabin kisan Lotuksella. Vaan Räikkönen tiesi jo paljon aiemmin, mitä tekee.
Räikkönen ajoi maaliin ja otti sekä itselleen että Priestleylle ensimmäisen voiton.