Lewis Hamiltonin rengasvaatimukset alkavat olla jo mahdottomia, myöntää Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Belgian GP suorana 28.-30.8.
Su: Belgian GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Hamilton, 35, avautui aiheesta Espanjan GP:n voittonsa jälkeen.
– Meidän on laitettava painetta Pirellin suuntaan tulevaisuudessa, Hamilton totesi Autosportille.
– Juuri nyt meidän on säästettävä renkaita koko ajan, enkä usko, että se on sitä, mitä fanit haluavat.
– Eikä se ole sitä, mitä kuljettajat haluavat. En usko, että he (Pirelli) pystyvät tekemään mitään merkittävää ensi kaudelle, mutta vuonna 2022 meidän on saatava parempia renkaita.
– Niiden on tarjottava enemmän pitoa, ja niiden on oltava turvallisempia. Ja niillä pitää pystyä ajamaan toisten autojen lähellä, jotta pystymme tarjoamaan katsojille parempia kisoja, Hamilton luetteli.
Hamilton huomioi kuitenkin sen, ettei Pirelliä voi jättää yksin asiassa.
– Haluamme auttaa heitä tekemään parempia renkaita. Jos he vain pystyvät. Se on tietenkin se kysymys tässä.
Mercedeksen tallipäällikön Toto Wolffin mukaan F1:n kuusinkertainen maailmanmestari Hamilton pyytää jo liikoja.
Wolffin mukaan Hamiltonin pyynnöt ovat ”fyysisesti mahdottomia”.
– Rengas, joka tarjoaisi noin paljon pitoa ja kestäisi puolet kisasta – se olisi varmasti sitä, mitä kuljettajat haluaisivat. Mutta en tiedä, että tarjoaisivatko ne siltikään yhtään sen parempia kisoja katsojille.
– Pitää kuitenkin muistaa, että F1-autot kehittyvät vuosi vuodelta, eikä Pirelli voi rakentaa uutta tuotetta samaan tahtiin.
– Toivon, että tulevaisuudessa F1-autoissa on renkaat, jotka tarjoavat tasaisesti pitoa. Silloin voimme lopettaa keskustelut rengaspaineista ja Pirellin renkaiden heikkouksista sun muista.
– Toivottavasti pääsemme asemaan, jossa heidän on helppo toimittaa sellaisia renkaita, joista kaikki pitävät, Wolff pohti.
Pirelli on ollut F1-sarjan virallinen rengastoimittaja vuodesta 2011 lähtien. F1:ssä siirrytään tulevaisuudessa 18 tuuman vanteisiin, minkä myötä myös Pirellin renkaat muuttuvat.