Monzan perjantain harjoituksissa rajuun onnettomuuteen joutunut Marcus Ericsson selvisi pelottavasta kolaristaan säikähdyksellä. Mika Salon mukaan onnettomuus saattaa kuitenkin kummitella Ericssonin takaraivossa.
MAINOS
F1-kausi suorana C Morella – Italian GP viikonloppuna
Sunnuntai: Italian GP klo 16.00, ennakkotunnelmat klo 14.30!
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
LUE MYÖS: Kauhistuttavan F1-ulosajon syy varmistui – tallitoverin autossa sama vika!
Ericsson menetti autonsa hallinnan, kun liikutettava DRS-siiveke ei teknisen vian takia mennytkään kiinni. Hänen Sauberinsa paiskautui rajusti seinään heittäen sen jälkeen voltteja.
Ericsson selvisi säikähdyksellä ja sai lääkäriltä luvan jatkaa kisaviikonloppuaan. C Morella Mervi Kallion haastattelussa Ericsson kehuikin nykypäivän F1-autojen turvallisuutta.
– Hyvältä tuntuu. Niska vähän arka, mutta yllättävän hyvältä sekin tuntuu sellaisen onnettomuuden jälkeen, ja että kykenee kävelemään autosta ulos ja ajamaan seuraavana päivänä. Turvallisuuden taso on F1:ssä nykypäivänä korkealla, Ericsson sanoi.
Ericsson myönsi, että rajun onnettomuuden jälkeen tuntumaa joutuu hetken aikaa hakemaan.
– Luottamuksen rakentamisessa menee muutama kierros, mutta siihen pääsee sisälle. Aika-ajoissa tuntui hyvältä.
Ericssonin DRS oli pettänyt tällä kaudella aiemminkin.
– Huonoa on se, että Marcukselle kävi ihan samalla lailla Silverstonessa. Ihan samanlainen, arvioi Mika Salo C Moren studiossa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Salon mukaan kuljettajan kannalta on huonompi juttu, jos autoon ei voi luottaa. Kuljettajallahan ei ole paljoa tehtävissä, jos DRS-siiveke jää yllättäen jumiin, eikä sulkeudukaan.
– Jossain vaiheessa se rupeaa takaraivossa tuntumaan. Joka kerta ottaa sen viisi metriä aikaisemmin jalan kaasulta, jos se on taas auki, Salo sanoi.
Ericsson jäi aika-ajoissa toiseksi viimeiseksi. Hän antoi ymmärtää, ettei perjantain onnettomuus vaikuttanut tulokseen.
– Keskikastissa on todella tasaista. Kadotimme vähän vauhtia harjoituksista. Täytyy selvittää, miksi molemmat autot olivat ulkona heti aika-ajojen ykkösvaiheen jälkeen.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.