Mika Salo ruotsalaiskuskin rajusta mällistä: "Joskus se rupeaa takaraivossa tuntumaan"

Marcus Ericsson raju mälli
imago/Thomas Melzer/ All Over Press
Julkaistu 02.09.2018 10:17

OTTO PALOJÄRVI / MTV SPORT

Monzan perjantain harjoituksissa rajuun onnettomuuteen joutunut Marcus Ericsson selvisi pelottavasta kolaristaan säikähdyksellä. Mika Salon mukaan onnettomuus saattaa kuitenkin kummitella Ericssonin takaraivossa.

MAINOS

F1-kausi suorana C Morella – Italian GP viikonloppuna

Sunnuntai: Italian GP klo 16.00, ennakkotunnelmat klo 14.30!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

C Moren sivulle pääset tästä

LUE MYÖS: Kauhistuttavan F1-ulosajon syy varmistui – tallitoverin autossa sama vika!

Ericsson menetti autonsa hallinnan, kun liikutettava DRS-siiveke ei teknisen vian takia mennytkään kiinni. Hänen Sauberinsa paiskautui rajusti seinään heittäen sen jälkeen voltteja.

Ericsson selvisi säikähdyksellä ja sai lääkäriltä luvan jatkaa kisaviikonloppuaan. C Morella Mervi Kallion haastattelussa Ericsson kehuikin nykypäivän F1-autojen turvallisuutta.  

– Hyvältä tuntuu. Niska vähän arka, mutta yllättävän hyvältä sekin tuntuu sellaisen onnettomuuden jälkeen, ja että kykenee kävelemään autosta ulos ja ajamaan seuraavana päivänä. Turvallisuuden taso on F1:ssä nykypäivänä korkealla, Ericsson sanoi.

Ericsson myönsi, että rajun onnettomuuden jälkeen tuntumaa joutuu hetken aikaa hakemaan.

– Luottamuksen rakentamisessa menee muutama kierros, mutta siihen pääsee sisälle. Aika-ajoissa tuntui hyvältä.

Ericssonin DRS oli pettänyt tällä kaudella aiemminkin.

– Huonoa on se, että Marcukselle kävi ihan samalla lailla Silverstonessa. Ihan samanlainen, arvioi Mika Salo C Moren studiossa.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Salon mukaan kuljettajan kannalta on huonompi juttu, jos autoon ei voi luottaa. Kuljettajallahan ei ole paljoa tehtävissä, jos DRS-siiveke jää yllättäen jumiin, eikä sulkeudukaan.

– Jossain vaiheessa se rupeaa takaraivossa tuntumaan. Joka kerta ottaa sen viisi metriä aikaisemmin jalan kaasulta, jos se on taas auki, Salo sanoi.

Ericsson jäi aika-ajoissa toiseksi viimeiseksi. Hän antoi ymmärtää, ettei perjantain onnettomuus vaikuttanut tulokseen.

– Keskikastissa on todella tasaista. Kadotimme vähän vauhtia harjoituksista. Täytyy selvittää, miksi molemmat autot olivat ulkona heti aika-ajojen ykkösvaiheen jälkeen.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

F1