Kaksi mokattua varikkokäyntiä maksoivat jättimäisen kehitysloikan ottaneelle Haas-tallille ison kasan MM-pisteitä formula ykkösten kauden avauskisassa Australiassa.
Kevin Magnussen oli sijalla neljä ja Romain Grosjean viidentenä sunnuntain kisan edetessä ratkaisevaan varikkokäyntien sarjaan. Tanskalainen Magnussen tuli paremmin sijoittuneena sisään ensimmäisenä, mutta joutui pysähtymään radan varteen heti ulostulokierroksella.
Tässä vaiheessa epäiltiin tallin käyttämän Ferrari-moottorin ylikuumentuneen stopin aikana, mutta kun Grosjeanille kävi sama kaksi kierrosta myöhemmin, molemmissa tapauksissa syyksi paljastui pysähdyksellä löysäksi jäänyt pyörän kiinnitys.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Tiimin historian parhaan pistepotin menettämisen lisäksi Haas sai kummastakin mokasta 5 000 dollarin sakot. Renkaanvaihdossa tyrineet mekaanikot olivat tapahtuneen jälkeen maansa myyneitä. Grosjean näki kehitysharppauksessa paljon positiivista, vaikka tulos oli surkea.
– Meillä oli varikko-ongelma, ja näköjään yksi pyörä jäi löysälle. Sama tapahtui molemmissa autoissa, joten meidän täytyy selvittää, oliko se mutteripyssyvika, mutterivika tai inhimillinen virhe, Grosjean kertoi C Morelle.
– Menetimme todennäköisen viitossijan, mutta autossa oli paljon enemmän vauhtia kuin mitä pystyin näyttämään alussa. Toivon, että se pysyy näin myös jatkossa, joten meidän pitäisi olla hyvissä asemissa tällä kaudella.
Haas saa Ferrarin moottoristaan paljon voimaa muita keskikastin talleja vastaan taistellakseen. Kaikkia ei kuitenkaan ole miellyttänyt auton suunnittelussa hyväksi käytetyt Ferrarin viime kauden ilmanohjaimet. McLarenin Fernando Alonso syytti uutta Haasia jopa Ferrarin kopioksi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.