Formula ykkösten sponsoreina on totuttu näkemään valtavia kansainvälisiä yrityksiä, mutta myös suomalaiset firmat ovat kunnostautuneet F1-sponsoroinnin saralla.
Jutun videolla kattavasti suomalaisen F1-sponsoroinnin historiaa. Lisäksi Kempin entinen toimitusjohtaja Anssi Rantasalo kertoo muun muassa lajissa toimimisen kustannuksista sekä taipaleestaan Valtteri Bottaksen sponsoritiimissä.
MAINOS
F1-kisaputki jatkuu C Morella –
seuraavaksi Silverstone!Perjantai: Harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Britannian GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Yhteistyökumppanien kirjo on ollut maan kokoon nähden jopa suhteellisen moninaista. Näistä Wihuri ja Kemppi ovat muodostaneet aivan oman lukunsa viime vuosina Valtteri Bottaksen taustalla.
LUE MYÖS: Antti Aarnio-Wihuri F1-sponsoroinnista: ”Tämä on kallista leikkiä”
Jo suomalaisen F1-tarinan alkuvuosina Neste ja Mobira olivat mukana Keke Rosbergin matkassa lajin huipulle. Ensimmäisenä sinivalkoisena kuskina sarjaan tulleen Leo Kinnusen autossa komeilivat muun muassa televisioita ja monitoreita valmistaneen Saloran sekä kotimaisen Colt-tupakkamerkin mainokset.
Nokia iski näkyvästi F1-markkinoille 1990-luvulla jopa pääsponsorin roolissa, mutta muistatko, mikä suomalainen alkoholibrändi oli tukemassa Mika Häkkistä ja minkä suomalaistuotteen tunnus komeili Nico Rosbergin kypärässä? Näistäkin lisää jutun videolla.