MTV näkyy jatkossa yhä vahvemmin, selkeämmin ja yhtenäisemmin MTV:nä katsojille ja mainostajille.
MTV:n kanavat ja palveluiden saavat yhdenmukaisen ilmeen. Lisäksi MTV:n brändillinen äänimaailma uudistuu ja MTV:n maksuttomat tv-kanavat tunnetaan jatkossa nimillä MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.
MTV saa myös päivitetyn visuaalisen ilmeen sekä uuden äänilogon.
Nepa Insight Oy:n toteuttaman brändimielikuvatutkimuksen mukaan MTV:n brändiin liitetään vahvasti kiinnostava ja monipuolinen sisältötarjonta, viihdyttävimmät sisällöt, nykyaikaisuus, suomalaisten mieltymysten tunteminen ja ajan hermolla oleminen.
MTV-brändilupaus monipuolisista, kiinnostavista ja viihdyttävistä sisällöistä näkyy katsojille ja mainostajille jatkossa brändiperheen yhtenäistymisenä. Lisäksi MTV Katsomon asema MTV:n sisältöperheen kotina vahvistuu entisestään.
Rakastettu Pöllö pysyy
Kaikilla MTV-brändeillä on jatkossa sukunäköinen, tunnistettava ilme ja uutta brändiä tukeva äänimaailma. MTV saa uuden äänilogon, ja rakastettu “MTV:n Pöllö” tulee näkymään yhä vahvemmin osana koko MTV-brändiä.
– Uudistimme osana brändiprojektiamme kesäkuussa suoratoistopalvelu MTV Katsomon – aina palvelun ulkoasua myöten ja kehitämme sitä tulevana vuonna vielä lisää. Nyt yhtenäistämme loputkin kanava- ja palvelubrändimme. Uusi yhtenäisempi MTV-ilme liitetään tunnettuihin sisältöihimme. Tämä tulee näkymään suoratoistopalvelussa, tv-kanavilla ja ohjelmamainonnassa, kertoo Susa Valvio, People, Brand & Culture -yksikön johtaja MTV:ltä.
– Haluamme muistuttaa, että tässä maailmassa on monta tapaa katsoa ja tuhansia tapoja nähdä, mutta vain yksi jo 65-vuotta suomalaisten vierellä kulkenut MTV. Haluamme MTV-brändin pysyvän vahvasti suomalaisten elämässä myös tulevaisuudessa.
Lähde: MTV:n tiedote