Saksalaiskuski Markus Winkelhock pitää hallussaan muutamaa erikoista F1-ennätystä.
Winkelhock sai vuonna 2007 pikakomennuksen Spyker-tallin kisakuskiksi kauden 10. osakilpailuun Saksan Nürburgringille hollantilaiskuski Christijan Albersin lähdettyä tallista.
Aika-ajot eivät sujuneet Winkelhockilta: hän jäi lähtöruudukon hännille. Se osoittautui kuitenkin saksalaiskuskin onneksi, sillä sadekuuro yllätti sunnuntain kisan lähdössä ja ainoastaan Winkelhock oli hakenut välikelin renkaat. Sateen yltyessä kaikki muut kuljettajat menivät avauskierrokselta varikolle vaihtamaan renkaita, ja nuori saksalainen nousi kärkipaikalle. Parhaimmillaan hänen johtoasemansa oli reilut puoli minuuttia.
Sade kuitenkin yltyi sen verran pahaksi, että turva-autotilanteen jälkeen kisatuomaristo keskeytti kisan hetkeksi. Uusintastarttiin Winkelhock lähti paalupaikalta. Spyker-tallin uusi taktikointi renkaiden kanssa ei onnistunut: talli vaihdatti saksalaiselle täyden sadekelin renkaat toivoessaan sateen pahenevan. Toisin kuitenkin kävi, ja Winkelhockin johtoasema kesti yhteensä vain kuusi kierrosta. Lopulta Winkelhockin kisa päättyi keskeytykseen tekniseen vikaan 15. kierroksella.
Edes GP:n johtoasemassa ajaminen ei kuitenkaan avittanut Winkelhockia säilyttämään kisakuskin pestiä, sillä seuraavaan kisaan Spyker vaihtoi hänet japanilaiskuski Sakon Yamamotoon. Lyhyeksi jääneen F1-uransa jälkeen Winkelhock on ajanut erinäisissä koppiautosarjoissa. Tällä kaudella hän kisaa pääosin Saksassa ajettavassa GT Masters-sarjassa.
Winkelhock on yhä modernin F1-sarjan ainoa kuljettaja, joka on startannut viimeisestä lähtöruudusta ja johtanut silti kilpailua. Hän on myös historian ainoa kuljettaja, joka on startannut viimeisenä ja ensimmäisenä samassa GP:ssä. Winkelhock viettää tänään 36-vuotissyntymäpäiviään.