18:tta kauttaan ykkösissä ajava Kimi Räikkönen on ajanut urallaan ennätykselliset 326 GP:tä. Kun haetaan niistä kaikkein upeinta, esiin nousee käytännössä aina GP numero 84, vuoden 2005 Japanin GP, jossa Räikkönen nousi 17. lähtöruudusta voittoon. Tämän suorituksen varjoon unohtuu usein GP numero 86, vuoden 2006 Bahrainin GP, jossa Räikkönen nousi 22. ruudusta kolmanneksi.
LUE MYÖS: Kysymys sai Kimi Räikkösen pyörittämään päätään – sitten tuli heitto, joka sai haastattelijan hirnumaan naurusta
LUE MYÖS: Mercedeksen F1-menestyksen taustalla on kiehtova tarina: Toto Wolff paljastaa tehneensä ratkaisevan huomion, joka muutti koko tallin suunnan – "Sanoin, että jompikumpi meistä on väärässä"
F1-kausi 2020 jatkuu ensi viikonloppuna Sakhirin aavikkoradalla Bahrainissa, ja tämän kunniaksi F1 on jakanut Twitter-tilillään muiston historian kolmannesta Bahrainin GP:stä, joka käynnisti kauden 2006.
Viidettä ja viimeistä vuottaan McLarenilla ajanut Räikkönen jäi viimeiseen lähtöruutuun, kun hänen autonsa oikea takajousitus petti heti ensimmäisellä aika-ajokierroksella. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun aika-ajot vietiin läpi nykyiseen tyyliin kolmessa osassa, joskin formaattia hienosäädettiin vielä kahteen kertaan ennen kuin nykyinen systeemi otettiin käyttöön kaudella 2010.
Räikkönen alkoi napsia sijoituksia heti kilpailun alettua, ja hän nousi ensimmäisen kierroksen aikana yhdeksän sijaa ylöspäin – aivan samalla tavalla kuin tämän kauden Portugalin GP:ssä.
Kaikkiaan Räikkönen nousi Bahrainissa 57 kierroksen aikana 19 pykälää ylöspäin. Kyseessä oli vuoden 1993 San Marinon GP:n jälkeen ensimmäinen kerta, kun joku kuljettaja onnistuu tekemään kilpailussa tällaisen nousun.
Viimeiseen 14 vuoteen myös Michael Schumacher (Belgia 2011) ja Lewis Hamilton (Unkari 2014) ovat onnistuneet nousemaan kilpailussa 19 sijaa. Sebastian Vettel puolestaan paransi sijoitustaan vuoden 2012 Abu Dhabin GP:ssä peräti 21 pykälää.
Räikkösen nousua Bahrainissa avitti se, että hän oli Red Bullille siirtyneen ex-tallikaverinsa David Coulthardin lisäksi ainoa kuljettaja, joka ajoi kilpailun läpi vain yhdellä varikkokäynnillä.
Kilpailun voitti Renault’n Fernando Alonso ennen Ferrarilla ajanutta Schumacheria. Räikkönen hävisi Alonsolle reilut 19 sekuntia. Neljänneksi sijoittunut Hondan Jenson Button ylitti maalilinjan vain 0,632 sekuntia Räikkösen jälkeen.