Jenkkimuskelit eivät ole enää entisellään. Camaron voimanlähteeksi istutetaan Mustangin tapaan uusi nelisylinterinen turbomoottori.
Jenkkiautojen kulta-aikoina halvan bensan vuosina Camaron pellin alta löytyi aitoja kasikoneita. Noin 50 vuotta myöhemmin on maailma muuttunut ja myös Chevrolet Camaro kokee ympäristön paineet. Perinteisen jenkkimuskelin pellin alle istutetaan ensimmäistä kertaa nelisylinterinen moottori.
Uusi nelisylinterinen ja 2,0-litrainen moottori tarjoaa 270 hevosvoimaa. Sen lisäksi tarjolla ovat 3,6-litrainen V6 (270 hv) ja perinteinen 6,2-litrainen V8, joka tarjoaa 440 hevosvoimaa. Myöhemmin on luvassa vielä tehokkaampi Camaro ZL1 -malli.
Rapakon takana Camaro on hieman kilpailijaansa Mustangia kalliimpi. Jos hinnat asettuvat suhteessa samalle tasolle, niin Suomeen tuodun auton hinta lienee 60 000 euron paikkeilla. Uutuuden esittely tapahtuu ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä ja auto tulee tarjolle coupéna ja cabriona.
Galleria