Stockmannin ruokaosasto Herkku siirtyy S-ryhmän omistukseen.
SOK:n kenttäjohtaja Arttu Laine kertoo, että Stockmannin Herkku tuo S-ryhmään tarjontaan jotain sellaista uutta, mitä sillä ei ole aikaisemmin ollut.
– Meidän strategiassa on ollut ihan ylimpänä kehittää meidän tarjoamaa ja koemme, että Herkku tuo hyvän lisän sen tyyppistä, mitä ei ole ollut aikaisemmin tarjolla.
S-ryhmän aamulla lähettämässä tiedotteessa kerrotaan, että tarkoituksena on tehdä Herkuista eurooppalaista kärkitasoa tavoittelevia lippulaivamyymälöitä.
Haetaanko nyt Lontoosta tutun Harrodsin tai berliiniläisen KaDeWe:n tasoista ruokamyymälää?
– Se tärkein viesti tässä on se, että me yhdessä Stockmann-osaamisen ja S-ryhmäläistä ruokakauppaosaamista yhdistelemällä uskomme pystyvämme tekemään Herkusta entistä herkumpi. Silloin on varmasti hyvä katsoa erilaisia eurooppalaisia benchmarkeja. Ehkä en yksilöi nyt mitään sen tarkemmin.
Miten mielestänne Herkku eroaa nyt muista suomalaisista ruokakaupoista?
– On selvää, kun katsotaan erilaisia tutkimuksia, että Stockmann Herkku on profiloitunut hyvän palvelun, laadun, ja erityisien tuotteiden osalta erittäin vahvaksi
Onko tavoitteena tuoda lisää uusia Herkkuja näiden lisäksi mitä jo on?
– Tämä on niitä teemoja, joita katsotaan sitten, kun kipailu- ja kuluttajaviraston käsittely on ohi. Tarkempia toimenpiteitä voimme kommentoida myöhemmin.
Mutta Bonusta uusista Herkuista asiakas varmaan tulee saamaan?
– Nämä on myös niitä asioita, joita emme voi kommentoida ennen kuin kilpailu- ja kuluttajavirasto on asian käsitellyt. Niihin palaamme, kun kauppa toivottavasti toteutuu.
Laineen mukaan kauppasuunnitelmat laitettiin alulle kevätkaudella.