Kaikkia teknisiä yksityiskohtia ei välttämättä saada elokuvissa oikein, vaikka käytössä olisikin alan asiantuntija. Usein tarinalliset seikat ajavat realismin edelle tai sitten yksityiskohta on voinut lipsahtaa ohi asiantuntijaltakin.
Ensimmäisen Fast & Furious -elokuvasarjan osan (The Fast and the Furious, Hurjapäät, 2001) ohjannut Rob Cohen halusi leffasta teknisiltä yksityiskohdiltaan mahdollisimman realistisen, mutta ei itse tarinan kustannuksella.
Sekä ensimmäisessä että toisessa osassa teknisenä ohjaajana ja asiantuntijana toiminut Craig Lieberman on paljastanut tuoreella videollaan, että Cohenin tarkoituksena ei ollut luoda elokuvaa autoharrastajille, vaan toimintaleffojen ystäville. Tämä puolestaan johti siihen, että jotkin tekniset epäloogisuudet jätettiin paikoilleen, vaikka Lieberman niistä huomauttikin.
– Minun tehtäväni oli antaa neuvoja. Niitä ei vain aina kuunneltu, hän kertoo.
LUE MYÖS: Vakuutusyhtiö laski sentilleen: Näin paljon tuhoa Fast & Furious -elokuvissa on aiheutettu
Nykyisin Lieberman pitää suosittua YouTube-kanavaa, jossa hän julkaisee muun muassa Fast & Furious -elokuviin liittyviä videoita ja tarjoaa kurkistuksia kulttielokuvien kulissien taakse.
Lieberman on itsekin fanaattinen automies, joka tuntee niin Supransa kuin Skylinensa. Ensimmäisten elokuvien aikaan hän oli näkyvä hahmo japanilaisten tuontiautojen tuning- ja katukilpailuskenessä Yhdysvalloissa. Teknisenä ohjaajana toimimisen lisäksi hän auttoi Universal Studiosia etsimään kohtauksiin juuri oikeat autot ja osat. Jotkin elokuvissa nähdyistä autoista olivat peräisin Liebermanin omasta tallista, kun taas osa löysi tiensä sinne kuvausten päätyttyä.