Pokémon Go -pelin kehittänyt Niantic avasi blogissaan syitä ongelmiin, joiden kanssa Pokémon Go Fest -tapahtuma kamppaili viime viikonloppuna.
Viime viikonloppuna Chicagossa, Yhdysvalloissa järjestetty ensimmäinen Pokémon Go Fest koki ongelmia heti tapahtuman alusta lähtien. Pelin kehittäneen Nianticin toimitusjohtaja John Hanke onkin nyt avannut ongelmiin johtaneita syitä pelistudion blogissa.
Hanke kertoo, että tekniset ongelmat johtuivat pääasiassa ruuhkautuneista mobiilinettiyhteyksistä. Ruuhkautuminen tuskin oli vältettävissä, sillä tuhannet osallistujat rohmusivat mobiilinetin kaistaa tapahtumassa.
Ruuhkautunut verkko ja pelin kaatunut palvelin johtivatkin siihen, että etuajassa päättyneen tapahtuman pääsymaksut hyvitettiin osallistujille kokonaisuudessaan.
Vaikka Niantic oli yrittänyt valmistautua verkkoyhteyksien rasittumiseen ottamalla tapahtuman yhteistyökumppaniksi verkkoyhtiö Sprintin, eivät järjestäjät osanneet varautua osallistujien vaatiman datansiirron laajuuteen.
– Me laadimme arviot osallistujien ja datansiirron määrästä yhteistyökumppanillemme, joka toimii suurten palveluntarjoajien kanssa, Hanke kertoo.
Yksi yhdysvaltalainen palveluntarjoaja Verizon kertoi, että ongelmat nettiyhteyksistä eivät olleet heidän syytään. Yhtiö totesi lausunnossaan, että muut nettipalvelut toimivat tapahtuma-alueella normaalisti, joten ongelman täytyi olla Pokémon Go -pelin palvelimessa.
Lähde: Polygon
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.