Synt. 19.8.1987 Emmerich am Rhein, Länsi-Saksa Pituus: 184 cm Paino: 70 kg
Nico Hülkenbergin managerina toimi vuoteen 2011 Michael Schumacherin pitkäaikainen taustavoima Willi Weber. Saksassa muutkin kuin Weber olivat verranneet lahjakasta kuljettajalupausta Schumiin, sillä Hülkenberg oli voittanut pienemmissä formulaluokissa melkein kaiken mahdollisen.
Saksan Formula BMW -sarjassa Hülkenberg voitti ylivoimaiseen tapaan mestaruuden heti tulokaskaudellaan 2005. Edustaessaan Saksaa A1GP-sarjassa Hülkenberg rikkoi tulokkaiden voittoennätyksen yltämällä yhdeksään voittoon ensimmäisellä kaudellaan. Samalla hän ajoi Saksan tallin lähes yksin mestariksi.
Formula 3 -luokassa Hülkenberg ei yltänyt heti ihmetekoihin, sillä vasta kolmas kausi toi mestaruuden F3-eurosarjassa 2008. Hülkenberg siirtyi pykälää ylemmäksi GP2-sarjaan ja ajoi ylivoimaiseen mestaruuteen heti tulokaskaudellaan 2009.
GP2-menestys poiki saksalaiselle kisakuljettajan paikan Williamsilta kaudeksi 2010. Hülkenbergilla oli vaikeuksia pysyä kokeneen tallikaverinsa Rubens Barrichellon vauhdissa, mutta kauden aikana hän nappasi uransa toistaiseksi ainoan paalupaikan Brasilian GP:ssä. Parhaimmillaan hän ajoi kuudenneksi Unkarin osakilpailussa. Saavutetut 22 pistettä riittivät 14. sijaan MM-sarjassa.
Kauden 2011 Hülkenberg toimi Force Indian testi- ja varakuljettajana menetettyään Williams-paikkansa maksukuljettaja Pastor Maldonadolle. Samalla Hülkenberg ilmoitti päättäneensä yhteistyönsä manageri Weberin kanssa. Joulukuussa 2011 Force India ilmoitti, että Hülkenberg korvaa Adrian Sutilin ja pääsee ajamaan tallin toisena kisakuljettajana.
Nico Hülkenberg palasi formula ykkösiin Force Indian kisakuskiksi vuoden tauon jälkeen vuonna 2012. Saksalaisen kausi 2012 sujui kaksijakoisesti. Hän päätyi MM-sarjassa 11:nneksi 60 pisteellä voittaen tallikaverinsa Paul di Restan 17 pisteellä.
Kaudella 2013 Hülkenberg ajoi Sauberin ykköskuskina. Vaikka suurin menestys jäikin saavuttamatta, pesi Hülkenberg tulokastallikaverinsa Esteban Gutiérrezin pistetaistossa 51-6. Samalla saksalaiselle lohkesi MM-sarjan kymmenes sija ja kauden päätteeksi paluu Force Indialle.
Force Indialla Hülkenberg taisteli kaudella 2014 vahvasti MM-pistesijoista, mutta palkintopallille asti saksalainen ei kertaakaan noussut. Tuloksena oli MM-sarjan yhdeksäs tila. Myöskään kausi 2015 ei tuonut uran ensimmäistä palkintopallisijoitusta. Hülkenberg keräsi 58 pistettä ja oli MM-sarjassa 10:s.
Hülkenberg jatkoi Force Indialla kauden 2016. Saksalaisen kauden huippu osui Belgiaan, jossa Hulkki taisteli neljännen sijan. Kauden lopussa pisteitä kertyi 72 ja tuloksena oli MM-sarjan 9:s sija. Kauden päätteeksi Hülkenberg siirtyi Renault'n tehdastalliin.