Kotimaa: Intia Päämaja: Silverstone, Iso-Britannia Auto: VJM11 Voimanlähde: Mercedes M09 EQ Power+ Renkaat: Pirelli Tallipäällikkö: Vijay Mallya Tekninen johtaja: Andrew Green Kisakuljettajat: 11 Sergio Perez, 31 Esteban Ocon
Vuonna 2008 toimintansa aloittanut Force India on perustettu entisen Jordanin raunioille. Välissä talli ehdittiin tuntea nimillä MF1, Midland ja Spyker.
Force Indian suuromistaja on intialainen Vijay Mallya, joka omistaa juomayhtiö United Breweries Groupin. Yhtiön tärkeimpiä tuotemerkkejä on Kingfisher-olut, joka on myös Force Indian merkittäviä sponsoreita. Mallya listattiin vuonna 2007 maailman 664. rikkaimmaksi ihmiseksi. Mallya oli puuhamiehenä Intian GP:ssä, joka oli kaudella 2011 ensimmäistä kertaa F1-kalenterissa.
Mallya osti yhdessä hollantilaisen Molin perheen kanssa F1-tallin Spyker-autotehtaalta 88 miljoonalla eurolla syyskuussa 2007. Spyker joutui luopumaan F1-tallistaan autotehtaan tappiollisen toiminnan takia. Spyker-talli oli mukana vain reilun kauden. Sitä ennen tallin nimenä oli MF1 Racing ja omistajana Midland-yhtymän Alex Shnaider. Talli ehti olla Shnaiderin Midland-yhtymän omistuksessa tammikuusta 2005 lähtien, jolloin Midland osti vuonna 1991 perustetun Jordan-tallin. Karismaattisen Eddie Jordanin johtama talli ehti mm. tarjota Michael Schumacherille F1-debyytin sekä voittaa kolme GP-kilpailua.
Haparoiva aloitus
Force Indian alkutaival formula ykkösissä oli kivikkoinen, sillä talli ei saavuttanut tulokaskaudellaan yhtään MM-pistettä. Adrian Sutil oli ajamassa Monacon GP:ssä peräti neljänneksi, mutta saksalaiskuskin hieno kilpailu meni pilalle, kun Kimi Räikkönen rysäytti hänen peräänsä viimeisillä kierroksilla.
Aiemmin Renault- ja Toyota-tallien teknisenä johtajana työskennellyt Mike Gascoyne toimi aluksi samassa roolissa Force Indialla, mutta sai lähteä tallista joulukuussa 2008. Mallya erotti samalla rytäkässä myös tallipäällikkö Colin Kollesin ja ilmoitti ryhtyvänsä hoitamaan itse tallipäällikön virkaa.
Kaudeksi 2009 Force India vaihtoi Ferrarin moottorit Mercedeksen voimanlähteisiin. Lisäksi autossa oli tallin yhteistyökumppanin McLarenin voimansiirto, hydrauliikka ja KERS-järjestelmä. Kauden alku ei vaikuttanut kovin lupaavalta, mutta vauhti parani kauden edetessä. Span ja Monzan nopeille radoille Force India sai viritettyä autonsa suorastaan hämmästyttävään iskuun. Kokenut Giancarlo Fisichella ajoi paalupaikalle Spassa ja kävi kilpailun voitosta tiukan taistelun Kimi Räikköstä vastaan. Monzassa Sutil ajoi toiseen lähtöruutuun ja sijoittui kisassa neljänneksi.
Läpimurtoa odotellessa
Kaudella 2010 Force India ei pystynyt tarjoamaan faneilleen samanlaisia huippuhetkiä, mutta kokonaisuutena kausi oli tallin historian paras: tuloksena liuta pistesijoja, valmistajien MM-sarjan seitsemäs tila ja yhteensä 68 MM-pistettä. Force India menetti teknisen johtajansa Mark Smithin Lotukselle ja tilalle pestattiin Andrew Green.
Adrian Sutil ja tallin toiseksi kisakuskiksi siirtynyt Paul di Resta ottivat kaudella 2011 harppauksen eteenpäin Force Indian uuden teknisen johtajan Greenin suunnittelemalla kilpurilla. Parivaljakko saavutti Mercedeksen vauhdittamalla autolla yhteensä 69 MM-pistettä ja siivittivät tallin kuudenneksi valmistajien MM-sarjassa.
Kaudeksi 2012 Sutil sai väistyä edelliskauden testikuskin Nico Hülkenbergin tieltä. Talli keräsi edelliskauteen nähden hulppeat 109 pistettä, mutta ei pystynyt puolustamaan saati parantamaan MM-sarjan kuudetta sijaansa. Force India oli lopulta valmistajien sarjassa seitsemäs. Di Restan ja Hülkenbergin parhaaksi kisasuoritukseksi jäi neljäs sija, joten tallin historian ensimmäinen palkintokorokesija on yhä toteutumatta.
Hülkenberg siirtyi kaudeksi 2013 Sauberille, ja Sutil palasi Force Indialle. Di Restan Bahrainin GP:n neljäs sija toi pientä riemua tallin kauteen, josta lopulta heltisi valmistajien MM-sarjan kuudes tila.
Hülkenberg palasi takaisin Force Indialle kaudeksi 2014. Kaudella 2014 tallin toisena kisakuljettajana toimi Sergio Perez. Edelliskauden tavoin Bahrain sopi jälleen Force Indian autolle parhaiten: Perezin kolmmossija jäi kauden valopilkuksi. Edelliskauden tavoin Force India kuittasi valmistajien sarjasta kuudennen sijan.
Kaudella 2015 Force Indian sijoitus valmistajien MM-sarjassa nousi yhden pykälän edelliskaudesta viidenneksi. Perez ajoit tallin ainoan palkintopallisijan (3:s) Venäjän GP:ssä.
Force Indian nousujohteinen vire jatkui kaudella 2016. Hülkenberg ja Perez taistelivat 173 pistettä, joilla talli nappasi neljännen sijan valmistajien sarjassa. Kauden huippuihin lukeutuivat Monacon ja Bakun GP:t, joissa Perez nousi podiumin kolmannelle korokkeelle.
Kaudeksi 2017 Hülkenberg suuntasi Renault'n leipiin. Perezin tallikaveriksi Force India palkkasi ranskalaisen Esteban Oconin. Talli jatkoi vahvoja esityksiä, ja Force India sijoittui MM-taistossa neljänneksi selvällä erolla muihin keskipakan talleihin.
Perez ja Ocon jatkavat tallin kisakuskeina myös kaudella 2018.