Järvisydämen toimitusjohtajan mukaan romaniperheen käännyttäminen Järvisydämessä oli työntekijän tekemä inhimillinen virhe.
Järvisydän nousi sunnuntaina isosti uutisotsikoihin sosiaalisessa mediassa levinneen videon vuoksi. Videolla Rantasalmella sijaitseva Hotel & Spa Resort Järvisydän -kylpylä ei päästänyt kolmen naisen ja viisivuotiaan tytön romaniseuruetta sisään kylpemään.
Järvisydämen toimitusjohtaja Markus Heiskasen mukaan kylpylän vastaanottotiskillä ollut työntekijä oli tehnyt inhimillisen virheen sanoessaan, ettei kylpylään ei päästetä romaneja.
– Teimme virheen asiakaspalvelussa romaniasiakkaiden kohdalla. Kyse oli kovassa paineessa olleen työntekijän inhimillinen virhe. Hän huomasi heti tapauksen jälkeen itsekin sanoneensa väärin ja on tapauksesta äärimmäisen pahoillaan, toimitusjohtaja kirjoittaa kylpylän Facebook-sivulla.
"Teimme virheen ja kannamme siitä vastuun"
Heiskanen pyytää Facebook-kirjoituksessaan työntekijän käytöstä anteeksi ja toteaa, että kylpylässä tehdään tulevaisuudessa lujemmin töitä sen eteen, jotta Järvisydämen toiminta on jatkossa entistäkin avoimempaa ja läpinäkyvämpää.
– Kehitämme asiakaspalvelua entistä enemmän, jotta tällainen toiminta ei pääse koskaan toistumaan, Heiskanen vakuuttaa.
Samalla Heiskanen toivoo, että pois käännytetyt asiakkaat ottaisivat Järvisydämeen yhteyttä, jotta ikävä tilanne saataisiin selvitettyä.
– Teimme virheen ja kannamme siitä vastuun, Heiskanen toteaa.
– Ja sanottakoon se vielä kerran ja selvästi: Järvisydämeen ovat tervetulleita kaikki matkailijat. Emme hyväksy minkäänlaista rasistista, syrjivää tai epätasa-arvoista toimintaa
Järvisydän joutui poistamaan sunnuntaina Facebookissa julkaisemansa vastineen sen kirvoittamien asiattomien viestien vuoksi. Voit lukea kylpylän julkaisemasta vastineesta enemmän täältä.
Voit lukea Facebook-julkaisu kokonaisuudessaan alta:
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.