OnePlus on viime vuosina keskittynyt tuomaan markkinoille vuosittain kaksi premium-tason älypuhelinmallia. Strategia on osoittautunut toimivaksi, mutta toki samalla se rajoittaa myös OnePlussan mahdollista kasvua.
Aiemminhan OnePlus esitteli syksyllä 2015 OnePlus X:n, joka oli siltä edullisempi vaihtoehto huippumallin rinnalle. OnePlus X:stä ei kuitenkaan syntynyt suurta menestystä, ja siitä asti OnePlus on jälleen keskittynyt vain yhteen kärkimalliin kerrallaan esitellen OnePlus 3:n, 3T:n, 5:n, 5T:n sekä tänä vuonna 6:n ja 6T:n.
Nyt OnePlussan toimitusjohtaja Pete Lau on intialaishaastattelussa kommentoinut jälleen edullisemman älypuhelimen houkuttelevan, muttei kuitenkaan tarpeeksi.
”Se on houkutus mutta emme tee sitä. Meillä on ollut alusta asti missio rakentaa lippulaivaälypuhelin parhailla ominaisuuksilla, ja me aiomme jatkaa keskittymistä siihen”, totesi Lau.
Omassa premium-hintasegmentissään OnePlus onkin menestynyt vallaten markkinaosuuksia niin Intiassa, Euroopassa kuin pikku hiljaa myös Yhdysvalloissa. Esimerkiksi Intiassa OnePlus on markkinaykkönen premium-hintaluokan älypuhelimissa jättäen taakseen Samsungin ja Applen.
Lisää kasvun mahdollisuuksia OnePlussalle tuo premium-segmentin osuuden kasvu koko älypuhelinmarkkinasta ainakin Intian kaltaisissa kehittyvissä maissa.
”Premium-segmentti on juuri nyt noin 4-5 prosenttia mutta jos 3-5 vuoden päästä se olisi 15-20 prosenttia, markkinatilanne olisi täysin erilainen. Me olemme täällä pitkäjänteisesti”, mietti Lau.
Suomessakin OnePlus on viime aikoina pystynyt edelleen kasvamaan vahvasti laajennettuaan sekä tiimiään, markkinointipanostuksiaan että jakeluaan aiemmin yksin kumppanina toimineesta Elisasta myös Teliaan, DNA:han ja Verkkokauppa.comiin.