Voinko matkustaa ilman mieheni lupaa? Saanko ilmaista haukattavaa korvaukseksi? Tässä muutamia niistä sadoista kysymyksistä, joita tulee päivittäin matkatoimisto Travellinkin asiakaspalveluun.
– Useimmiten asiakkaamme haluavat apua varausten teossa tai heillä on kysyttävää matkatavaroista. Meiltä kysytään myös mitä erikoisemmista asioista. Tässä niistä muutamia otoksia, paljastaa Travellinkin maajohtaja Anne-Marjut Väänänen.
1. Kustannustietoinen matkustaja
”Onko koneessa seisomapaikkoja?”
2. Laskaispullaleidi
”Saanko lentomatkan ajaksi laskiaispullia ja muuta haukattavaa korvaukseksi siitä, että lento on myöhässä."
3. Luksusmatkustaja
”Mitä maksaa koneen vuokraus? Meidän pitää päästä Salzburgiin 27. joulukuuta, mutta lentoajat eivät sovi meille.”
Näin saat nopeimmin apua
Soita sen sijaan, että lähetät sähköpostia tai jätät viestin Facebookiin.
Soita kello 13. Silloin on vähiten ruuhkaa.
Pidä varausnumerosi esillä, jos haluat muuttaa matkavaraustasi.
Ota luottokorttisi numero esille, kun haluat ostaa matkan.
4. Kontrollifriikki
”Miltä portilta lentoni lähtee?”(kysymys esitetään neljä kuukautta ennen matkaa)
5. Suunnittelija
”Miksi en voi varata lentoa syntymättömälle lapselleni?”
Lähde: Travellink