Opel Astralle uusi huippumoderni ilme – valmistus palaa Saksaan!

Saksalainen Opel on esitellyt seuraavan sukupolven Astran. Samalla se kertoi, että auton valmistus palaa Saksan maaperälle.

Opel Astraa on valmistettu viime vuosina Puolassa ja Englannissa, mutta nyt saksalaisbrändi on palauttamassa syömähammasmallinsa tuotannon brändin pääkallopaikalle Rüsselsheimiin. Muutos tapahtuu juuri esitellyn kuudennen sukupolven Astran myötä.

Stellantis-aikakauden ensimmäinen uusi Astra on saanut ihan uuden ilmeen muun muassa uuden Vizor-keulamaskin myötä. Futuristinen designpiirre on tuttu jo Mokka- ja Grandland-malleista.

Astra on ensimmäinen Opel, joka on varustettu täysin digitaalisella, kahdesta 10-tuumaisesta näytöstä koostuvalla kojelautaratkaisulla.

Nähdäänkö myös täyssähköversio?

Vaikka Astra on kasvanut pituutta maltilliset 4 millimetriä, on akseliväliä saatu venytettyä 13 milliä, minkä luvataan tarjoavan aiempaa enemmän tilaa matkustamoon. 

Voimalinjaosastolle tulee tarjolle sisarmalli Peugeot 308:n tapaan sekä bensaa, dieseliä että ladattavaa hybridiä. Jäkimmäisenä mainittuja on luvassa kaksin kappalein, sekä 180- että 225-heppaisena versiona.

Peugeot on vahvistanut tuovansa markkinoille täyssähköisen 308:n vuonna 2023, mutta toistaiseksi ei ole tietoa, tekeekö Opel samoin Astran kohdalla.

Kuudennen sukupolven Astran tuotanto käynnistyy Saksassa tulevana syksynä. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille alkuvuodesta.

Viisiovisen hatchbackin rinnalle on tuttuun tapaan tulossa myös farmarimalli.

Astra kilpailee samoista ostajista muun muassa Volkswagen Golfin, Toyota Corollan ja Ford Focuksen kanssa. Astraa myytiin Euroopassa viime vuonna runsaat 70 000 kappaletta, mikä oli lähes 50 pinnaa vähemmän kuin edellisvuonna. Segmentin ykkösenä oli Golf lähes 285 000 myydyllä autolla.

Lue myös:

    Uusimmat