Peugeot on paljastanut uuden 308:n koko komeudessaan.
Kuten Peugeotin muistakin uutuuksista, esimerkiksi uudesta 208:sta, 508:sta sekä tuoreimmista katumaastureista, on voinut päätellä, ei ranskalaismerkki halua enää tulla sekoitetuksi tai unohdetuksi tavisautojen harmaaseen massaan.
Samalla linjalla jatkaa perusteellisen päivityksen saanut 308, joka on ensimmäinen merkin uutta leijonalogoa kantava malli.
Uusi 308 on edeltäjäänsä aggressiivisemmin muotoiltu viirumaisine etuvaloineen ja terävine pystysuuntaisine päiväajovaloineen. Tyylikeinot ovat tuttuja aiemmin päivitetyistä pösöistä.
Lue myös: Hyvästit vanhalle leijonalle – tässä on Peugeotin uusi logo!
Auto on kasvanut pituutta 11 senttiä ja madaltunut parilla, tuulilasi istuu aiempaa taaempana, ja akseliväli on pidentynyt 5,5 senttiä tarjoten paremmat jalkatilat takapenkkiläisille. Takakontti vetää penkit yläasennossa 412 litraa ja istuimet kaadettuna 1 323 litraa.
Malliston huipulla 225-heppainen ladattava hybridi
Uuden 308:n saa myös ladattavana hybridinä ja vieläpä kahtena eritehoisena versiona; 180- tai 225-hevosvoimaisena. Kesympi töpselimalli kykenee 12,4-kilowattituntisen akkunsa turvin taittamaan jopa 60 kilometriä pelkällä sähköllä, tehokkaampikin jää vain muutaman laskennallisen kilometrin päähän.
Moottorivalikoimasta löytyy myös kolmisylinterisiä 1,2-litraisia bensakoneita sekä nelisylinterisiä 1,5-litraisia dieseleitä, mutta tiedossa ei ole, tulevatko jälkimmäiset tarjolle kaikille markkinoille.
Kuljettajan käytössä on kattava valikoima erilaisia ajoavustimia, ja aiemmista Peugeoteista tuttu i-Cockpit nähdään nyt myös 308:ssa.
Lue myös: Tältä näyttää ensimmäinen Kia, joka kantaa merkin täysin uutta logoa
Lähde: Peugeot