Uusi Astra on ollut äärimmäisen tärkeä malli Opelille. Yhtenä merkittävimmistä palkinnoista se voitti Vuoden Auto Euroopassa 2016 -tittelin, joka julkistettiin Geneven autonäyttelyssä. Astra voitti myös Vuoden Auto Suomessa 2016 -palkinnon.
Pelkkien palkintojen lisäksi myös auton myynti on lähtenyt hyvin käyntiin. Viime vuonna vanhaa Astraa myytiin yhteensä 1 289. Kuluvana vuonna huhtikuun loppuun mennessä uutta mallia oli rekisteröity jo 1 238 kappaletta, ja Astran farkkumalli on lanseerattu Suomessa vasta huhtikuun alussa. Farmarimalli on erittäin tärkeä lisä mallistoon sillä Astran kokoluokassa myynnistä noin kaksi kolmasosaa muodostuu farkuista.
– Kyllä me tähdätään yli 2 000 Astra farkun myyntiin tänä vuonna, toteaa Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä.
Opelin uudistukset saavat jatkoa syksyllä uuden digitaalisia palveluita laajentavat Opel OnStar -palvelun myötä. Lisäksi syksyllä markkinoille tulee uusi Opel Mokka X.
HTML Fragment
Lue lisää Opel Astrasta:
Koeajossa Opel Astra – vaivatonta menoa dieselin turvin
Koeajossa Vuoden Auton aloitusmalli – Opel Astra 1.0 Turbo
Vertailu: Kolme kolmipyttyistä taistossa – Ford Focus vs. Kia Ceed vs. Opel Astra
Uusi Astra vakuuttaa farkkuna – kilpailu suositussa perheautoluokassa kiristyy entisestään
Ensituntuma Opel Astra farmarista – fiksu tila on aina muotia
Tunnistatko kaikki Opel Astra/Kadett farmarin sukupolvet?