Osuuspankin tileillä näkyy vielä virheellisiä nostoja – pankki ei kerro, kuinka suurta asiakasmäärää järjestelmävika on koskenut

mobiilipankki osuuspankki
Eilen illalla suurin osa virheistä oli saatu korjatuksi, mutta jäljellä oli vielä virheellisesti tileillä näkyneitä automaattinostoja.All Over Press
Julkaistu 16.01.2018 08:26

MTV UUTISET-STT

Osuuspankin järjestelmävirheen korjaamisesta ei ole toistaiseksi uutta tiedotettavaa, kerrotaan OP:n viestinnästä.

Useiden Osuuspankin asiakkaiden tilit näyttivät eilen todellisuutta pienempää saldoa pankin tietojärjestelmävirheen vuoksi. Eilen illalla suurin osa virheistä oli saatu korjatuksi, mutta jäljellä oli vielä virheellisesti tileillä näkyneitä automaattinostoja.

Tileille tuli uudelleen näkyviin summia, jotka oli nostettu tai käytetty aiemmin. Summat näyttivät siis menneen tileiltä kahdesti.

Tilille kummittelemaan tulleet katevaraukset voivat haitata asiakkaan tilinkäyttöä, jos tilillä ei vian vuoksi näytä olevan riittävästi rahaa.

OP ei ole kertonut, kuinka suurta asiakasmäärää ongelma on koskenut. Uudelleen veloitettaviksi ilmestyneet korttiostokset ja automaattinostot on tehty kolmena päivänä joulukuussa.

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa