Ferrarin parantunut iskukyky Singaporen GP:ssä saattoi juontaa juurensa tallin uudesta innovaatiosta, kirjoittaa Motorsport.com.
Ferrarin autoihin ilmestyi Singaporen GP:n viikonloppuna uusi pohjaratkaisu. Sen uskotaan parantaneen auton diffuusorin toimintaa. Auton perässä sijaitsevalla diffuusorilla ohjataan ilmavirtoja ja parannetaan downforcea eli aerodynaamista pitoa.
Ferrarin uudessa ratkaisussa auton pohjalevyyn oli tehty yhdeksän ilmavirtoja ohjaavaa lovea molemmille puolille autoa. Ratkaisu parantanee auton takapään pitoa, mikä puolestaan sopii erityisesti Sebastian Vettelin ajotyyliin.
Vielä perjantain harjoituksissa Ferrarin autossa kyseisiä reikiä oli vain kolme per puoli.
Vettel oli Singaporen GP:ssä ylivoimainen. Hän ajoi Ferrarillaan paalupaikalta kisan voittoon.
Perjantain harjoituksissa lovia oli vähemmän.