Paulig myy Gold&Green-brändin Valiolle – Järvenpään tehdasta uhkaa lakkauttaminen

Paulig ei ole onnistunut kasvattamaan Gold&Green-liiketoimintaa kannattavasti.

Paulig suunnittelee luopuvansa kasviproteiiniin keskittyvästä Gold&Green-liiketoiminnastaan. Yhtiö on tehnyt sopimuksen nyhtökaurasta tunnetun Gold&Green-brändin ja Gold&Green Foodsin aineettoman omaisuuden sekä sen tutkimus- ja kehitystoiminnan myymisestä Valiolle.

Paulig käynnistää samalla suunnitelman kaupan ulkopuolelle jäävien Gold&Green Foodsin toimintojen vaiheittaisesta lopettamisesta. Gold&Green Foods aloittaa yt-neuvottelut, jotka vaikuttavat 69 työsuhteeseen.

–  Tämä Valion kanssa tehty sopimus varmistaa ainutlaatuisen ja innovatiivisen Gold&Green-brändin jatkuvuuden ja mahdollistaa sen täyden potentiaalin toteutumisen tulevaisuudessa, perustelee Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau tiedotteessa.

Hänen mukaansa Paulig on investoinut Gold&Greenin kansainväliseen kasvuun, ja tuotteita on tällä hetkellä saatavilla 17 maassa. Yhtiö ei kuitenkaan ole onnistunut kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti.

Valio tähtää vahvempaan asemaan kasviproteiinimarkkinoilla

Valion kasvuliiketoiminnoista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi arvioi, että Gold&Green on edelläkävijä kasvipohjaisissa elintarvikkeissa ja uusien tuotteiden kehittämisessä.

–  Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimi liittyy nyt tukemaan strategista tavoitettamme, jonka mukaisesti tähtäämme entistäkin vahvempaan asemaan kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla, Salusjärvi sanoo.

Paulig kertoo jatkavansa Gold&Green-tuotteiden myyntiä Valion lisenssillä kaikilla markkinoilla toimintojen siirtoon tai mahdolliseen lopettamiseen saakka.

Yhtiö panostaa jatkossa kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään, joita ovat Tex Mex, kahvi, mausteet ja snacks-tuotteet.

Lue myös:

    Uusimmat