Finnair arvioi mielenilmauksen vaikuttavan perjantaina merkittävästi asiakaspalveluun, matkatavarapalveluihin ja erilaisiin lentokoneiden lähtemiseen liittyviin prosesseihin ja palveluihin, yhtiö tiedottaa.
– Olemme äärettömän pahoillamme tämän mielenilmauksen vaikutuksista asiakkaidemme matkasuunnitelmiin. Teemme parhaamme, jotta tässä vaikeassa tilanteessa voisimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Siksi tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuutta siirtää lentoaan, toteaa Finnairin operatiivisen keskuksen johtaja Janne Tarvainen.
Finnairin palveluihin mielenilmaus vaikuttaa pääasiassa kello 11-13, mutta vaikutukset voivat näkyä asiakkaille sekä ennen mielenilmausta että tämän jälkeenkin. Mielenilmaus vaikuttaa muun muassa lentoasemilla tapahtuviin kuljetuspalveluihin kello 06-22.
Mielenilmauksen arvioidaan aiheuttavan lentojen viivästyksiä, aikataulumuutoksia ja mahdollisesti myös lentojen peruutuksia perjantain aikana. Vaikka mielenilmaus kohdistuu perjantaihin, yhtiön mukaan joitain vaikutuksia voi näkyä lentoliikenteessä vielä viikonloppuna.