Korkeat rengaspaineet huolestuttavat F1-kuljettajia ennen sunnuntaina ajettavaa Japanin osakilpailua.
Rengastoimittaja Pirelli on päättänyt nostaa rengaspaineiden alarajaa Japanissa, koska Suzukan rata on rankka renkaille. Useiden tallien ja kuljettajien mielestä Pirelli on nostanut minimipainerajan liian korkealle, mikä johtaa heikompaan pitoon ja renkaiden ylikuumenemiseen.
- Renkaat ylikuumenevat heti yhden kierroksen jälkeen. Niistä tulee kuin ilmapallot, koska paineet ovat niin korkealla. Kaikilla on varmasti ongelmia huomenna, McLarenin Jenson Button ennakoi Autosportin mukaan.
Pirellin moottoriurheilujohtaja Paul Hembery ymmärtää kuljettajien huolen, mutta hänen mielestään paineet eivät ole liian korkealla.
- Rajoitus perustuu tietoihin, jotka olemme saaneet autoista. Valitettavasti se perustuu äärimmäiseen suorituskykytasoon, joten kärkitallien ja takana tulevien välillä on iso ero.
- Autot ovat kehittyneet, suorituskykyyn on tullut dramaattinen muutos ja painolasti on noussut dramaattisesti, joten muutoksia oli tehtävä. Suzuka on yksi kauden ankarimmista radoista, joten meille on luonnollista lähestyä asiaa tällä tavalla, Hembery perusteli.
Tv-lähetykset