Ruotsin prinsessa Madeleine julkisti oman kosmetiikkabrändinsä.
Ruotsin prinsessa Madeleine lanseerasi uuden MinLen-kosmetiikkabrändinsä Instagram-tilillään. Hän saattoi kuitenkin rikkoa Ruotsin lakia julkaisullaan.
Huomio julkaisussa kiinnittyy siitä puuttuviin mainosmerkintöihin. Expressen kertoo asianajaja Karin Crafoordin sanoneen TV4:lle, että julkaisu saattaa rikkoa lakia, koska sitä ei ole merkitty mainossisällöksi kuten kuuluu. Lehden mukaan asiasta on tehty kaksi valitusta Ruotsin kuluttajavirastolle.
Lue myös: Prinsessa Madeleine tekee uuden aluevaltauksen
Ruotsin hovin tiedotuspäällikkö Margareta Thorgren sanoo, ettei Madeleinen julkaisussa ole kyse mainoksesta. Sen sijaan julkaisu on Thorgrenin TV4:lle lähettämän sähköpostin mukaan tehty tiedottamaan prinsessan tulevasta liiketoiminnasta. Thorgren sanoo, ettei vastaavanlainen väärinymmärrys tule toistumaan.
Prinsessa kertoo Instagram-julkaisussaan, että hän aikoo käyttää kosmetiikkabrändinsä yhteydessä oikeaa nimeään, Madeleine Bernadottea – ei siis prinsessa-titteliään. Tämä johtuu siitä, että kyseessä on Madeleinen itsenäinen yritys, joka on täysin irrallinen hovista, kerrotaan Ruotsin hovin tiedotteessa.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.