Prinsessa Madeleinen somejulkaisu saattoi rikkoa lakia

1.04072507
Prinsessa Madeleinen Instagram-julkaisu saattoi rikkoa Ruotsin lakia.STELLA Pictures/All Over Press
Julkaistu 28.03.2025 18:01

Alisa Lahtinen

alisa.lahtinen@mtv.fi

Ruotsin prinsessa Madeleine julkisti oman kosmetiikkabrändinsä.

Ruotsin prinsessa Madeleine lanseerasi uuden MinLen-kosmetiikkabrändinsä Instagram-tilillään. Hän saattoi kuitenkin rikkoa Ruotsin lakia julkaisullaan.

Huomio julkaisussa kiinnittyy siitä puuttuviin mainosmerkintöihin. Expressen kertoo asianajaja Karin Crafoordin sanoneen TV4:lle, että julkaisu saattaa rikkoa lakia, koska sitä ei ole merkitty mainossisällöksi kuten kuuluu. Lehden mukaan asiasta on tehty kaksi valitusta Ruotsin kuluttajavirastolle.

Lue myös: Prinsessa Madeleine tekee uuden aluevaltauksen

Ruotsin hovin tiedotuspäällikkö Margareta Thorgren sanoo, ettei Madeleinen julkaisussa ole kyse mainoksesta. Sen sijaan julkaisu on Thorgrenin TV4:lle lähettämän sähköpostin mukaan tehty tiedottamaan prinsessan tulevasta liiketoiminnasta. Thorgren sanoo, ettei vastaavanlainen väärinymmärrys tule toistumaan.

Prinsessa kertoo Instagram-julkaisussaan, että hän aikoo käyttää kosmetiikkabrändinsä yhteydessä oikeaa nimeään, Madeleine Bernadottea – ei siis prinsessa-titteliään. Tämä johtuu siitä, että kyseessä on Madeleinen itsenäinen yritys, joka on täysin irrallinen hovista, kerrotaan Ruotsin hovin tiedotteessa.

Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

Tuoreimmat aiheesta

Prinsessa Madeleine