Yhdysvaltalainen IHOP-ravintolaketju ryhtyy kouluttamaan työntekijöitään sen jälkeen, kun henkilökunnan jäsen kielsi kädetöntä poikaa syömästä ainoalla osaamallaan tavalla – jaloillaan.
Millaisen vastaanoton ravintolaruoka saa päiväkoti-ikäisiltä? Katso yllä olevalta videolta!
3-vuotiaan William-pojan äiti, Alexis Bancroft, kertoo Newsweek-sivustolle, että kädettömänä syntynyt lapsi on tottunut syömään jaloillaan. Se ei ole ollut yhdellekään ravintolalle aiemmin ongelma.
– Suurin osa ihmisistä on vain hämmästynyt siitä, että hän edes pystyy syömään itse, Alexis sanoo.
”Mitä eroa on käsillä ja jaloilla?”
Jos kuva ei näy, voit avata sen tästä.
Pannukakkuja tarjoilevassa IHOP-ravintolassa asiat olivat toisin. Alexis kertoo ravintolapäällikön tulleen perheen pöytään, jonka päällä hänen poikansa istui – kuten aina syödessään.
Alexis sanoo ravintopäällikön pyytäneen lasta laskeutumaan pöydältä terveysviranomaisiin vedoten. Ravintolapäällikkö myös kertoi, ettei poika saisi koskea siirappiautomaatteihin hygieniasyistä.
– Kysyin häneltä, mitä eroa on käsillä ja jaloilla, Alexis kertoo.
Alexis kertoi käyneensä kädettömän poikansa kanssa vessassa pesemässä tämän jalat. Ravintolapäällikkö kiisti nähneensä tällaista.
– Kysyin häneltä, tarkastaako hän, että jokainen asiakas pesee kätensä ennen kuin käyttää siirappiautomaattia, äiti kertoo.
Ymmärrystä muilta asiakkailta
Loukkaantunut perhe päätti lähteä ravintolasta, vaikka ravintolapäällikkö tuli myöhemmin pyytämään anteeksi.
– Poikaani syrjittiin, koska hänellä ei ole käsiä, Alexis sanoo.
Äidin mukaan perhe sai muilta asiakkailta sympatiaa. Yksi perheistä lähti ravintolasta samalla ovenavauksella.
Ravintola erotti ravintolapäällikön
Julkisuuteen asia nousi tuohtuneen Alexis-äidin Facebook-päivityksestä. Sen jälkeen ravintola sekä ravintolapäällikkö pyysivät jälleen anteeksi.
– Anteeksipyyntö ei helpota poikaani. Tapausta seuraavana päivänä hän ei halunnut istua pöydällä syödessään. Hän halusi istua tuolilla, eikä hän pysty sieltä syömään, Alexis sanoo Kark.com-sivustolle.
Kark.com-sivuston tietojen mukana kyseinen ravintolapäällikkö on erotettu ja IHOP-ravintolaketju aikoo järjestää työntekijöilleen koulutusta, jotta he pystyisivät parhaaseen mahdolliseen asiakaspalveluun asiakkaasta riippumatta.
***
7:26