Red Bullin tallipäällikön Christian Hornerin mukaan tallien henkilökuntaa ajetaan tänä ja ensi vuonna äärirajoille.
LUE MYÖS: Fernando Alonso on pannut Renault'n koville vaatimuksillaan – tehtaanjohtaja kertoo puhuttelevasta keskustelusta tuulitunnelissa: "Tämä on hänen motivaationsa taso"
LUE MYÖS: "Tämä on ajanhukkaa" – Kimi Räikkönen lausui suorat sanat Alfa Romeolta saamastaan lisätehtävästä, hoiti sen kuitenkin kunnialla
MAINOS
Koko F1-kausi C Moressa!
Turkin GP suorana 13.–15.11.
La: aika-ajot klo 13.55
Su: Turkin GP klo 12.05, ennakkotunnelmat klo 11.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Kaudella 2020 oli alun perin määrä ajaa ennätykselliset 22 osakilpailua maaliskuusta marraskuuhun. Koronatilanteen vuoksi kausi typistyi lopulta 17 osakilpailuun, mutta ne ajetaan huomattavasti alkuperäistä lyhyemmässä ajassa: heinäkuusta joulukuuhun.
– Tämä vuosi on ollut aika intensiivinen, ja siihen verrattuna 23 kilpailun ensi kausi näyttää suoraviivaisemmalta, Horner sanoi GP Today -sivuston mukaan.
Tämän kauden 17 osakilpailua ajetaan keskimäärin 9,5 päivän välein, ensi kauden 23 osakilpailua ajetaan keskimäärin 11,3 päivän välein.
Helpoksi Horner ei silti kutsu ensi kauttakaan.
Erityisen rankkaa on tallin varikkohenkilökunnalla, joka matkustaa kisapaikoille jo päiviä ennen GP-viikonlopun alkua ja lähtee kotimatkalle vasta päivän tai kaksi kilpailun jälkeen. Kuljettajat pääsevät tässä mielessä helpoimmalla, sillä he ovat kisapaikalla läsnä vain lyhimmän mahdollisen ajan.
Hornerin mukaan laji ajaa siinä mukana olevia ihmisiä äärirajoille – tai on ajanut jo.
– Kisoja on paljon, ja tämä on vaativaa. Kyllä, talvitestit ovat normaalia lyhemmät, mikä kompensoi hieman, mutta kyseessä on iso haaste.
– Luvassa on hienoja kisoja, mutta olemme inhimillisen sietokyvyn rajoilla.