F1-sarjassa kilpailevan Red Bull -tallin moottoritoimittaja Renault ei koskaan kyennyt täysin hyödyntämään itävaltalaistallin tarjoamia mahdollisuuksia, kritisoi tallipäällikkö Christian Horner.
Red Bull jatkaa tulevalla kaudella Lotus-kauppojen myötä tehdastalliksi palaavan Renault'n asiakkaana, mutta moottorit kantavat kellovalmistaja TAG Heuerin brändiä. Itävaltalaistallin sisartalli Toro Rosso siirtyy sen sijaan Ferrarin voimanlähteisiin.
V8-moottorien aikakaudella Red Bullin ja Renault'n yhteistyö tuotti neljä peräkkäistä maailmanmestaruutta, mutta ranskalaisvalmistajan V6-turbot eivät enää nostaneet itävaltalaistallia voittotaisteluihin kuin ajoittain. Horner ei osaa tarjota selkeää syytä siihen, miksi aiemmin menestyksekäs yhteistyö ei kyennyt enää V6-aikakauden alkaessa vastaaviin tuloksiin.
– Suoraan sanoen en ole siitä aivan varma. Heillä (Renault'lla) oli aina haluttomuutta hyväksyä täysin Red Bullia teknisenä kumppanina. Moottorin heikkouksien syistä oli myös erilaisia mielipiteitä. Emme kyenneet vaikuttamaan kehitystyön suuntaan. En koskaan katsonut, että Renault olisi ottanut varauksetta vastaan sitä teknistä kykenevyyttä ja simulaattorikapasiteettia, mitä yritimme heille tarjota, Horner kertoi motorsport.comille.
– Kävi jo myös aikaisessa vaiheessa selväksi, ettei Renault ollut enää tyytyväinen rooliinsa pelkkänä moottoritoimittajana. Viime vuoden lopulta lähtien he ovat suunnitelleet taas ottavansa osaa sarjaan, Horner lisäsi.