Ilman kummoisia salapoliisin taitoja on ollut pääteltävissä, ettei Red Bullin neuvonantaja Helmut Marko varsinaisesti pidä Valtteri Bottaksesta. Nyt asian on alleviivannut Sky Sportsin F1-toimittaja Ted Kravitz.
Bottas väistyy Zhou Guanyun kanssa tämän F1-kauden päätteeksi Sauberilta. Suomalaiselta on udeltu myös mahdollisuudesta siirtyä Red Bullille sikäli kuin talli sysää pahasti flopanneen Sergio Pérezin syrjään. Bottas sanoi kuitenkin marraskuussa kokevansa, että "Red Bullilla on joitain henkilöitä, jotka eivät jostain syystä pidä minusta".
LUE MYÖS: Valtteri Bottas räväytti – "Kun minulle kerrottiin"
Red Bullin pomoportaaseen kuuluva neuvonantaja Helmut Marko on tehnyt lausunnoillaan varsin selväksi, ettei hän ole pitänyt Bottasta suuressa arvossa. Tästä otti tuoreeltaan Sky Sportsilla kiinni F1-toimittaja Ted Kravitz.
Hän viittasi Bottaksen sanoihin siitä, ettei Red Bullilla pidettäisi hänestä.
– Se joku on Helmut Marko, joka pari vuotta sitten leimasi Bottaksen "luuseriksi", Kravitz kommentoi.
– Hän sanoi, että olisi mahdotonta ajatella, että Sauber kiinnittäisi Bottaksen jälleen ensi vuodeksi, mitä he eivät tietenkään tehneet.
– Hei, Helmut! Miten et voi pitää Bottaksesta? Hän on luultavasti planeetan miellyttävin mies.
Tylyt moitteet
Marko vertaili AutoRevuen haastattelussa kolmisen vuotta sitten Bottasta ja Péreziä, kun kaksikko oli ajanut samaan aikaan kilpailevissa huipputalleissa, Bottas Mercedeksellä Lewis Hamiltonin varjossa ja Pérez Red Bullilla Max Verstappenin kakkosmiehenä kuten hän on tehnyt edelleen.
– Suurin ero hänen (Pérezin) ja Bottaksen välillä on, että Bottas on luuseri, mitä tulee ohittamiseen. Hän on supernopea, mutta hän ei pysty ohittamaan ruuhkassa, Marko laukoi.
LUE MYÖS: Valtteri Bottaksen nimi pamahti esiin F1-jättitallin yhteydessä
Bottaksella ei tosin missään vaiheessa Mercedeksellä mennyt näin heikosti kuin Pérezillä tällä kaudella Red Bullilla. Meksikolaisella on ollut vaikeuksia edetä jopa aika-ajojen avausosiosta jatkoon 15 parhaan joukkoon, eikä hänellä ole yhtään kärkiviisikonkaan kisasijoitusta viimeisimpien 17 osakilpailun aikana.