Renault-tallin kuljettajat Nico Hülkenberg ja Carlos Sainz katsovat alkavaa kautta todella positiivisin mielin. Auto on ollut äärimmäisen luotettava testeissä.
MAINOS
F1-kausi C Morella
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Renault’n moottoreissa oli omat murheensa viime kaudella. Nyt tilanne näyttää erittäin hyvältä.
- Olemme saaneet tehtyä kaikki ohjelmamme, eikä meillä ole ollut mitään ongelmia missään vaiheessa. Suorituskykyä on vielä vaikea arvioida, mutta olemme aika lailla siinä tilanteessa, missä odotimmekin, Sainz sanoi torstaina Barcelonan radalla.
Suorituskyvyn osalta hanoja ei ole vielä käännetty lähellekään täysiä, mutta sekä voimanlähde että auton runko ovat menneet Hülkenbergin mielestä eteenpäin.
- Runko ei näytä niin erilaiselta kuin viime vuonna, mutta katteiden alla on paljon uusia juttuja, pikku temppuja ja paljon hienostuneempaa insinöörityötä, jota ulkoa ei välttämättä nähdä. Olemme ottaneet hyvän askeleen eteenpäin. Emme tiedä, missä menemme muihin verrattuna, mutta nyt se ei edes kiinnosta, saksalainen summasi.
Renault oli viime kaudella MM-sarjassa kuudes. Tehdastallilla on alkamassa kolmas kausi paluun jälkeen ja seuraava askel on otettavissa.
- Kolme kärkitallia (Mercedes, Ferrari ja Red Bull) ovat vielä edellä, heitä on vaikea haastaa. Toivoisin, että me olemme heti heidän takana, mutta emme turvallisesti, koska muut tallit ovat mukana haastamassa, Hülkenberg linjaa.
Tulevalla kaudella talleilla on käytössä vain kolme kappaletta jokaista moottorin pääosaa ennen kuin rangaistukset alkavat paukkua. Vaikka määrä on vähentynyt, Sainzin mielestä Renault’n ei kannata huolehtia siitä.
- Me emme taistele maailmanmestaruudesta, joten voimme käyttää niin paljon moottoreita kuin haluamme. Meidän pitää vain varmistaa, että jokainen moottori on parannus edellisestä. Olemme projektissamme kehitysvaiheessa, ja jos otamme lisää moottoreita käyttöön, se tarkoittaa että hyvä pari?
Sainz ajoi jo viime kauden lopussa pari kisaa Renault’lla, joten tiimiparin yhteistyö on aloitettu hyvissä ajoin.
- Jokainen talli tarvitsee kaksi luotettavaa ja hyvää kuljettajaa, jotka työntävät tallia eteenpäin. Carlos ja minä olemme hyvä tiimi, työskentelemme hyvin yhteen ja meillä on hauskaakin yhdessä. Eli kaikki on hyvin siinä mielessä, Hülkenberg myhäilee.