Renault teki moottorisäädöissään virheen Meksikossa. Siitä seurasi useita ongelmia.
Meksikon GP:n korkea ilmanala oli haaste moottoreille.
Kuudesta Renault-moottoria käyttävästä autosta kolme – Red Bullin Daniel Ricciardo, Toro Rosson Brendon Hartley sekä Renault-tallin Nico Hülkenberg – keskeyttivät kisan moottorin petettyä. Lisäksi Ricciardolle ja Toro Rosson Pierre Gaslylle sekä Hartleylle vaihdettiin moottoriosia jo aika-ajon jälkeen.
Renault'n tallipäällikkö Cyril Abiteboul selvitti kisan jälkeen, ettei moottoreita yksinkertaisesti säädetty oikein Meksikoon.
– Teimme virhearvion valmistautumisessamme siinä mielessä, että olemme yrittäneet tasapainotella suorituskyvyn ja luotettavuuden välillä. On selvää, että kun katsoo auton vauhtia, monet tallit olivat tehneet oikeat valinnat moottorin parametrien ja rungon suhteen. Me olemme erittäin kilpailukykyisiä. Kääntöpuolena emme olleet oikealla tasolla luotettavuuden suhteen, Abiteboul sanoi.
Hän muistutti, että Renault-moottoria käyttävä Max Verstappen voitti kilpailun. Samaan hengenvetoon Abiteboul myönsi, että ilmanala ei ole mikään tekosyy, Meksikossa ajettiin nyt kolmannen kerran nykyautoilla.
Abiteboul spekuloi, että Mercedes olisi ottanut varovaisen lähestymisen Meksikoon. Mestaruuden varmistanut Lewis Hamilton putosi alussa porukan hännille eikä päässyt millään Renault-kuski Carlos Sainzista ohi.
– Se kertoo paljon siitä, miten Mercedes lähestyi tätä viikonloppua, minkä pitää olla esimerkki seuraaville vuosille, Abiteboul sanoi.
Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner sanoi, että tallin piti koko ajan seurata, että Verstappenin moottori pysyy riittävän viileänä.