Designyhtiö Iittalan uudesta logosta on löydetty yhtäläisyyksiä muihin tuttuihin logoihin ja designeihin.
Fiskarsin omistama suomalainen designyritys Iittala uudisti logonsa helmikuun alussa.
Iittalan luova johtaja Janni Vepsäläinen kommentoi MTV Uutisille, miksi logo uusittiin ja mikä oli inspiraatio uuden tyylin takana.
Tuore ilme on saanut paljon huomiota sosiaalisessa mediassa, kun suomalaiset ovat lähteneet etsimään samankaltaisuuksia uuden logon ja muiden tunnettujen design-ilmeiden välillä.
Lue myös: Iittala kertoo, miksi se uusi ikonisen logonsa – näin yhtiö kommentoi väitteitä mukiplagioinnista
Iittalassa sijaitseva pub vai designyhtiö?
Iittalan uudesta logosta vitsailee viestipalvelu X:ssä esimerkiksi vuoden 2013 graafikkonakin tunnettu somevaikuttaja Kasper Strömman.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
– Nyt tiedämme, mistä ii tt alan uusi ilme on peräisin, Strömman kirjoittaa julkaisussaan, viitaten Iittalassa sijaitsevan Tuulan pubin kylttiin.
Sosiaalisessa mediassa Iittalan uuden logon on vitsailtu muistuttavan myös Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen -kirjan kantta, Stockmannin Hullujen päivien värimaailmaa, Tieteen kuvalehden logoa sekä keltapohjaisia varoituskylttejä.
Muun muassa nämä kuvat ovat muistuttaneet suomalaisia Iittalan logouudistuksesta.
Ihmetystä ja naureskelua on aiheuttanut myös se, mitä logouudistus tarkoittaa tuotteissa oleville tarroille.
Vanhat punavalkoiset tarrat kun on ollut tapana jättää kiinni laseihin.
Lue myös: Suomalainen Timo suunnitteli Barbielle lentokoneen 1990-luvulla – kertoo, millaiset leluideat jäivät toteutumatta: "Silloin ajattelin, että perhana..."
Designia, antiikkia vai rihkamaa? Älä kärrää tuhansien eurojen arvoisia aarteita roskalavalle
2000-luvun alun muoti on jo vintagea – löytyikö tällaisia vaatteita sinunkin kaapistasi?
Katso myös: Linda ja Sami tuunasivat Ikean peruskaapista "designhuonekalun"
0:48
Näin Ikean huonekalusta saa persoonallisemman.