Lentoyhtiö kieltäytyi ottamasta Shannonia lentokoneeseen, koska naisen kasvot eivät vastanneet passikuvaa allergisen reaktion jälkeen, uutisoi brittiläinen uutismedia Metro. Lentoyhtiön mukaan vika oli kuitenkin viottuneessa passissa.
Shannon Wotherspoon, 24, oli palaamassa Ryanair-lentoyhtiön siivillä kotiin Espanjan lomamatkaltaan, kun yhtiön henkilökunta ei päästänytkään häntä koneeseen ”paisuneen ihon” vuoksi.
Nainen oli saanut matkansa aikana allergisen reaktion, minkä vuoksi hänen kasvonsa olivat turvoksissa.
– Kun saavuin lähtöselvitykseen, tiskin nainen antoi passini välittömästi tarkempaan tarkastukseen pudistellen päätään, Shannon kertaa Daily Recordille.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Lentoyhtiö jätti naisen oman onnensa nojaan
Passin tuplatarkistuksen jälkeen Shannonia kiellettiin nousemasta Englantiin matkaavaan koneeseen. Shannon oli maksanut lentoyhtiön lipusta ennakkoon, mikä ei pelastanut tilannetta: lentolippuihin käytetyt rahat menivät kankkulan kaivoon.
– He käytännössä jättivät minut kuin nallin kalliolle, eivätkä välittäneet, mitä minulle tapahtuu, Shannon pohtii kiivastuen.
Toinen lentoyhtiö pelasti tilanteen
Naisen onneksi brittiläinen lentoyhtiö British Airways ymmärsi nuoren naisen ahdingon, ja Shannon pääsi turvallisesti kotiinsa Edinburghiin. Opiskelijatyttö pulitti uusista lentolipuista 200 puntaa.
Tältä Shannon normaalisti näyttää:
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Kotiinpaluu tapahtui kuitenkin 10 tuntia suunniteltua myöhemmin – yksin ja ilman ystäviään, joiden kanssa nuori nainen oli ollut reissussa.
– En ymmärrä, miten Ryanair kieltäytyi ottamasta häntä lennolle, mutta British Airways kuitenkin suostui. Shannon oli todella peloissaan ja järkyttynyt, Shannonin isä Stephen Cross kommentoi tapahtunutta medialle.
LUE MYÖS: Seniori meni väärään lentokoneeseen – tajusi virheensä vasta perillä, 3 000 kilometrin päässä kotoa
Syy oli lopulta muualla kuin naisen kasvoissa
Lentokenttävirkailija oli pistänyt Shannonin kasvojen lisäksi merkille, että hänen passinsa oli kastunut. Lentoyhtiön mukaan ”matkustaja on vastuussa siitä, että pitää mukanaan passia, joka ei ole vahingoittunut”.
– On jokaisen matkustajan vastuulla pitää huoli siitä, että hän matkustaa voimassa olevalla passilla, joka täyttää Ryanairin ehdot ja vaatimukset, lentoyhtiön tiedottaja selventää.
Myös suomalaisyhtiö Finnair muistuttaa verkkosivuillaan, että matkustamiseen liittyvien asiakirjojen vaatimukset vaihtelevat maittain ja alueittain.
LUE MYÖS: 31-vuotias nainen väittää, ettei päässyt lennolle liian paljastavan paidan vuoksi – lentoyhtiön versio tapahtuneesta poikkeaa hieman
Lue kaikki uusimmat lifestyle-aiheiset artikkelit!
Lähteet: Metro, Mirror, Daily Record, Facebook, Twitter