Viimeisimmät salakuvat paljastavat Audin uuden farkkutykin testeissä legendaarisen Nürburgringin moottoriradan läheisyydessä. Keulan isot ilmanottoaukot, pyöränkaarien levitykset ja takaa löytyvät kaksi isoa pakoputken päätä paljastavat mallin RS-perheeseen kuuluvaksi. Vanteiden takaa pilkottavat isot jarrusatulat viestivät kasvaneista menohaluista.
Suurin muutos edeltäjään verrattuna on kuitenkin pellin alla. Muutaman sukupolven aikana RS 4:n moottorina toiminut vapaasti hengittävä V8 korvataan ahdetulla 3,0-litraisella V6:lla. Korkealle kiertävän V8:n fanit ovat harmissaan, mutta toisaalta kyseessä on paluu juurille, sillä ensimmäisen RS 4:n keulalla oli myös ahdettu V6.
Uudesta moottorista otetaan tehoa noin 500 hevosvoimaa, joten sen suorituskyvyn ei pitäisi jättää jossittelun varaa. Voima ohjataan luonnollisesti kaikille neljälle pyörälle, ja ajodynamiikan nimissä vetosuhde on hieman takavetopainotteinen.
Rajun suorituskyvyn lisäksi myös uusi RS 4 on myös varsin kykenevä arkiauto. Farmarikorin käytännöllisyys ja parhaimmillaan 1 500 litran kuljetuskapasiteetti riittää varmasti useimpien kuljetustarpeisiin.
Uusi Audi RS 4 Avant on odotettavissa kauppoihin vielä tämän vuoden puolella.
Galleria