Audi TT:n tehomalli RS on tulossa markkinoille lähiaikoina. Viisisylinterisen moottorin murinaa pääsee kuuntelemaan ilman kattoa puolestaan seuraavan vuoden puolella. Nyt Nürburgringillä bongattu testiyksilö antaa varsin selkeän kuvan auton linjoista, eikä teippausten alla ole juuri muotoja muuttavia peitteitä.
Auton tunnistaa RS-malliksi aggressiivisemmasta keulan muodosta sekä mustanpuhuvasta isosta maskista. Sivulta on havaittavissa isojen vanteiden takana pilkottavat RS-logoilla varustetut jarrusatulat, jotkat pitävät huolen auton pysäyttämisestä. Takaosasta auton tunnistaa RS-malleille tyypillisistä kahdesta isosta pakoputken ulostulosta.
Voimanlähteenä sekä tänä vuonna tulevassa TT RS:ssä että ensi vuonna vuorossa olevassa TT RS Roadsterissa on 2,5-litrainen ja kehuja saanut viisisylinterinen turbomoottori. Erottuvan äänen lisäksi myös suorituskyky on kohdallaan. Moottorin uusin versio tarjoaa arviolta 400 hevosvoimaa ja vääntöä pyöreät 500 newtonmetriä. Voima välitetään tiehen luonnollisesti neljän pyörän kautta, ja kiihtyvyyden osalta TT RS Roadster hätyyttelee neljän sekunnin rajaa satasen spurtissa. Rajoitetun huippunopeuden voi pyynnöstä nostaa lukemaan 280 km/h.
Galleria